• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86528
+
-

ترکیب کارساز

ترکیب کارساز

صفا آقاجانی _ بازیگر و صداپیشه

در سال‌های اخیر این‌سو و آن‌سو صحبت‌هایی درباره بحران مخاطب در عرصه فیلم و نمایش می‌شود. عده زیادی وجود مشکلات عدیده، به‌ویژه کاستی‌های مالی را در این حوزه ناشی از همین پدیده می‌دانند. به‌اعتقاد آنها زنجیره‌ای متشکل از پایین بودن کیفیت کارها به‌دلیل ناکافی بودن سرمایه‌ها، نبود برگشت سرمایه به‌دلیل استقبال نکردن مخاطبان و در نتیجه ضعف گیشه و بالاخره نارضایتی مخاطبان از بی‌کیفیتی کارهای نمایشی، مانع بزرگی پیش‌پای فعالان این عرصه است. حلقه‌های این چرخه در ارتباط کامل با همند و رفع یکی از این مشکلات بستگی به حل مشکل دیگر دارد.

هرازچندگاه برخی فیلم‌ها با درخششی نسبی موفقیتی در جذب گیشه و مخاطب پیدا می‌کنند، ولی کارهای با سطح قبلی همچنان با مشکلات دست به گریبانند.
اما در کنار همه اینها، چه در سینما و چه در تلویزیون با امکانی که برای پخش سریال در آن هست، کارهایی تولید می‌شوند که موفقیت آنها می‌تواند مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و عوامل موثر بر آن از سوی تهیه‌کنندگان و کارگردانان به‌کار گرفته شود.
تجربه‌های اخیر در این‌باره نشان می‌دهد دقت در انتخاب قصه و بازیگر، ترکیب کارسازی از مفهوم و اجرا به‌دست می‌دهد که می‌تواند کیفیت کار را تضمین کند.
ما مردمی قصه‌دوستیم. اگر عناصر قصه به‌خوبی در فیلمنامه لحاظ شده باشد و بازی‌ها در جهت تقویت آن حرکت کند، قطعا مخاطب جذب خواهد شد؛ به‌ویژه قصه‌هایی که حیطه آنها خانه است، محورهایی دارند که همه ما درباره آنها ذهنیت داریم و به‌زودی ارتباط لازم را با داستان برقرار می‌کنیم. بنابراین می‌توان با جذب مخاطب مشکلی در این زمینه نداشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :