• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 30 مهر 1398
کد مطلب : 86078
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1w1n3
+
-

همکاری گوگل با انکارکنندگان تغییرات اقلیمی

برخلاف پافشاری ظاهری گوگل بر حمایت از اقدامات سیاسی جهت حل بحران آب و هوا، این شرکت همکاری‌های قابل توجهی با منکران تغییرات اقلیمی داشته است

همکاری گوگل با انکارکنندگان تغییرات اقلیمی

براساس گزارش گاردین، در میان صدها گروهی که این شرکت در وب‌‌سایت خود به‌عنوان ذی‌نفعان سیاسی خود معرفی کرده است، بیش از ده‌ها سازمان دیده می‌شوند که علیه قوانین اقلیمی مبارزه کرده‌اند، اقدامات انجام شده در حوزه آب و هوا را زیر سؤال برده‌اند یا به‌طور جدی به‌دنبال به عقب بازگرداندن کارهای محیط‌زیستی انجام گرفته در دوران اوباما هستند. در این فهرست انستیتوی سرمایه‌گذاری رقابتی(CEI) که یک گروه سیاسی محافظه‌کار است دیده می‌شود. این مؤسسه در متقاعد کردن دولت ترامپ برای کناره‌گیری از توافق پاریس نقش مؤثری دارد و از کاخ سفید به‌دلیل لغو نشدن قوانین بیشتر محیط‌زیستی انتقاد کرده است. با اینکه گوگل اعلام کرد که از تصمیم ایالات متحده برای انصراف از توافق جهانی آب و هوا ناامید شده است اما همچنان از CEI حمایت می‌کند. گوگل همچنین به‌عنوان حامی مالی گردهمایی سالانه شبکه سیاست دولت(SPN) که یک سازمان حمایتی است معرفی شده است.‌ این سازمان که از گروه‌های محافظه‌کار مانند انستیتوی هارتلند حمایت می‌کند؛ یک گروه تندرو ضد‌علم است که گرتا تانبرگ فعال نوجوان محیط‌زیست را به‌خاطر توهمات هیستریک آب و هوایی سرزنش می‌کند. اعضای SPN اخیرا یک وب‌سایت در زمینه آب و هوا راه‌اندازی کرده‌اند و این ادعای اشتباه را مطرح کرده‌اند که «محیط طبیعی ما بهتر می‌شود» و «هیچ بحرانی در زمینه آب و هوا وجود ندارد».

تکذیب‌های گوگل
گوگل با دفاع از اقدام خود می‌گوید که همکاری با سازمان‌هایی مانند CEI به این معنی نیست که ما همه فعالیت‌های این سازمان‌ها را تأیید می‌کنیم. بعضی از افراد نزدیک به این شرکت می‌گویند که گوگل با این سازمان‌ها به این دلیل همکاری می‌کند که بر قانونگذاران محافظه‌کار تأثیر بگذارد. یکی از سخنگویان شرکت گوگل اعلام کرده این شرکت از سازمان‌هایی حمایت می‌کند که طیف سیاسی مدافعان «سیاست‌های قدرتمند فناورانه» هستند. این سخنگو می‌گوید:«ما واقعا در میان شرکت‌هایی که با این سازمان‌ها برای افزایش قوانین حامی فناوری فعالیت می‌کنند تنها هستیم. درحالی‌که مخالفت‌های بسیاری با این سازمان‌ها در زمینه سیاست‌های اقلیمی صورت می‌گیرد.» البته آمازون هم مثل گوگل، براساس گزارش نیویورک‌تایمز از یکی از برنامه‌های CEI حمایت می‌کند.
CEI مخالف قانونگذاری برای اینترنت و فشار برای اجرای قوانین غیراعتمادساز است و از گوگل در برابر این ادعای جمهوریخواهان که «موتور جست‌وجوی گوگل گرایش ضد‌محافظه‌کارانه دارد» دفاع کرده است. با این حال، فعالان محیط‌زیست و سایر منتقدان می‌گویند مبادلات تجاری از این دست برای شرکتی که مدعی حمایت از اقدامات جهانی برای موضوع تغییرات اقلیمی است، پذیرفتنی نیست. «شلدون وایت‌هاوس» سناتور دمکرات ایالت رودآیلند که یکی از هواداران پروپاقرص اقدامات آب و هوایی در کنگره است می‌گوید: آنچه باید روشن شود این است که شرکت‌های آمریکایی یک سازمان تجاری هستند یا یک گروه لابی که در سیاستگذاری‌های اقلیمی مداخله می‌کنند. گوگل در وب‌سایتش اظهار کرده که متعهد است تا مشی سیاسی خود را «باز، شفاف و روشن برای کاربران، سهامداران و عموم مردم اعلام کند»، با این حال، این شرکت از پاسخ به این سؤال که تاکنون چقدر به این شرکت‌ها پول داده است، طفره می‌رود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید