• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب : 85819
+
-

ریزش معدن طبس، 2قربانی گرفت


ریزش معدنی متعلق به بخش خصوصی در طبس حادثه هولناکی را رقم زد و به مرگ 2کارگر منجر شد.
به گزارش همشهری، این حادثه عصر پنجشنبه در معدن بلوک‌۴ پروده‌۴ طبس اتفاق افتاد و 2نفر از کارگران که مشغول کار بودند زیر آوار گرفتار شدند. رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در این‌باره به ایرنا گفت: تونل کارگاه شرکت سامان کاوش از مجموعه پروده‌۴ ریزش کرد و 2کارگر غیربومی اهل شمال کشور درحالی‌که مشغول فعالیت در معدن بودند، مجروح شدند.
وی ادامه داد: با آغاز عملیات نجات عملیات احیا توسط امدادگران اورژانس روی این دو کارگر انجام شد اما متأسفانه این تلاش‌ها به جایی نرسید و هر دو کارگر جان خود را از دست دادند. در همین حال رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این‌باره به ایسنا گفت: به‌دنبال گرفتار شدن 2نفر از کارگران در معدن که براثر ریزش تونل استخراج اتفاق افتاد تلاش‌ها برای نجات آنها آغاز شد و هر دو نفر پس از بیرون کشیده شدن از زیر آوار به بیمارستان منتقل شدند اما در نهایت جان خود را از دست دادند. به گفته وی، این ریزش مقطعی بود و کنترل شد و ریزش دیگری وجود ندارد.
تشکیل پرونده قضایی
در همین حال دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان‌جنوبی از تشکیل پرونده قضایی درخصوص حادثه ریزش مرگبار معدن طبس خبر داد. سیدحسین مقدس به میزان گفت: تعدادی از کارگران مشغول استخراج زغال سنگ در مجموعه پروده‌۴ طبس در ۹۰‌کیلومتری این شهر بودند که این حادثه اتفاق افتاد. این شرکت خصوصی در مجموع ۲۲۰ کارگر دارد که قسمتی از معدن که ۱۳‌کارگر در آنجا حضور داشتند در اثر ریزش سنگ در محدوده‌ای به طول‌3و عرض ۲‌متر، 2نفر کارگر که اهل شمال کشور بودند زیر سنگ گرفتار شدند و جان باختند. وی ادامه داد: در این حادثه به ۱۱‌کارگر دیگر هیچ آسیبی نرسید و معدن در وضعیت عادی قرار دارد.
وی با اشاره به انجام بازرسی‌های اولیه درخصوص وقوع این حادثه گفت: بازرس در کارشناسی اولیه اعلام داشته است که ایمنی درمحل رعایت شده و این حادثه به‌صورت طبیعی رخ داده است؛ با این حال پرونده‌ای تحت نظارت در دادسرای عمومی و انقلاب طبس تشکیل شده و درحال تکمیل تحقیقات مقدماتی است و درصورت لزوم به هیأت کارشناسی ارجاع خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید