• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 28 مهر 1398
کد مطلب : 85816
+
-

مسافرکش قلابی، آزارگر زنان پایتخت بود

مسافرکش قلابی، آزارگر زنان پایتخت بود


مسافرکش قلابی با سوار کردن زنان و دختران جوان به‌عنوان مسافر آنها را با تهدید به محل خلوتی می‌کشاند و نقشه سیاهش را اجرا می‌کرد. هرچند او با این ترفند توانست زنان زیادی را شکار کند اما سرانجام با هوشیاری یکی از طعمه هایش به دام افتاد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت زن جوانی در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت. شاکی مدعی بود که یک راننده مسافرکش او را با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داده است. این زن درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت: در حوالی شهرک ولیعصر کنار خیابان ایستاده بودم تا با ماشین به خانه‌ام بروم. چند دقیقه گذشت و یک خودرو که راننده‌اش جوانی 30ساله بود، توقف کرد و من هم بی‌خبر از همه‌جا سوار شدم.
این زن ادامه داد: هنوز مسافت زیادی از مسیر طی نشده بود که ناگهان متوجه تغییر مسیر راننده شدم و به او اعتراض کردم. اما او حرفی نمی‌زد تا اینکه ناگهان چاقوی بزرگی در دستش دیدم و او شروع به تهدید کرد و گفت اگر سروصدا کنم من را می‌کشد. با وجود این به‌خاطر اینکه فهمیده بودم نقشه شومی دارد با همه توان فریاد می‌زدم اما فایده‌ای نداشت. از طرفی شیشه‌های ماشین هم پایین نمی‌آمد و نمی‌توانستم برای نجاتم کاری انجام دهم. او با همین وضعیت مرا به محل خلوتی در جنوب شهر کشاند و در آنجا با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داد و در نهایت مرا کنار یکی از بزرگراه‌ها رها کرد.
به‌دنبال شکایت این زن، تحقیقات برای شناسایی راننده آزارگر آغاز شد. مأموران از این زن خواستند مشخصات او را به‌طور دقیق برای‌شان بازگو کند تا با استفاده از سرنخ‌های موجود بتوانند وی را به دام بیندازند. این زن اما اطلاعات چندانی درباره متهم در اختیار نداشت. درحالی‌که تجسس‌های کارآگاهان پلیس در این خصوص ادامه داشت، چند زن و دختر جوان دیگر نیز به پلیس امنیت رفتند و با بازگو کردن ماجرایی شبیه به نخستین شاکی گفتند که از سوی یک راننده مسافرکش مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. آنها زمانی که در محدوده‌های شهرک ولیعصر، یافت‌آباد، قلعه مرغی، ابوذر و محدوده‌های دیگری در جنوب تهران منتظر تاکسی بودند در دام این راننده گرفتار شده بودند. همه آنها مدعی بودند او با چاقو آنها را تهدید کرده و به‌دلیل بالا بودن شیشه‌های خودرو نتوانسته‌اند خود را نجات دهند.
با اینکه هر روز بر تعداد شاکیان این پرونده اضافه می‌شد اما هیچ ردی از متهم به‌دست نیامده بود تا اینکه زنی جوان که در دام مرد آزارگر گرفتار شده بود، ادعا کرد توانسته شماره پلاک خودروی او را به‌خاطر بسپارد. او گفت: او من را با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داد اما زمانی که می‌خواست در نزدیکی یکی از بزرگراه‌ها رهایم کند، شماره پلاک خودرویش را دیدم و به‌خاطر سپردم. این سرنخ می‌توانست کلید این معمای پلیسی باشد و مأموران را به متهم برساند؛ به همین دلیل مأموران با بررسی شماره پلاک، هویت مالک خودرو را شناسایی کردند و تصویری از مالک به‌دست آوردند. وقتی این تصویر به شاکیان نشان داده شد آنها اعلام کردند که او همان راننده آزارگر است. در این شرایط بود که عملیات دستگیری او کلید خورد.
ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم تحت تعقیب در عملیاتی ضربتی او را در شهرک ولیعصر شناسایی و دستگیر کردند. با اینکه او تلاش می‌کرد اتهامات سنگینش را انکار کند اما در بازجویی‌های تخصصی به ربودن و آزار چند زن و دختر جوان اعتراف کرد.
بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید