• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85524
+
-

توقف فعالیت ۴۷ جایگاه پرخطر سوخت

خبر
توقف فعالیت ۴۷ جایگاه پرخطر سوخت

۴۷ جایگاه پرخطر از مجموع ۲۰۰ جایگاه فعال سوخت گاز طبیعی فشرده(سی‌ان‌جی) در خراسان رضوی از چرخه فعالیت خارج و از عرضه سوخت به خودروهای گازسوز منع شد. به گزارش ایرنا، مدیر کل استاندارد خراسان رضوی با بیان مطلب بالا گفت: ۲۰ مورد از ۴۷ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده که پرخطر تشخیص داده شده‌اند، به دلیل رعایت نکردن ضوابط استاندارد مهر و موم شد. ۲۷ جایگاه سی‌ان‌جی دیگر به دلیل به فقدان صرفه اقتصادی یا انصراف مالکان آنها از اجرای تعمیرات اساسی مورد نظر استاندارد، از ادامه فعالیت منصرف و تعطیل شد. 

«علیرضا جمیع» ادامه داد: ۱۲۷ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در خراسان رضوی تاییدیه‌های ادواری استاندارد کسب کرده‌ است. وی گفت: ۲۶ جایگاه دیگر عرضه سوخت سی‌ان‌جی در سطح استان نیز در حال رفع نواقص جزئی و غیر بحرانی تاسیسات قرار دارد تا بتواند تاییدیه‌های ادواری استاندارد را دریافت کند. مدیر کل استاندارد خراسان رضوی به آزمون مخازن انبار گاز طبیعی فشرده در جایگاه‌های عرضه عمومی این سوخت نیز اشاره و بیان کرد: ۱۲ هزار دستگاه مخزن بزرگ گاز موسوم به بالک در جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده(سی‌ان‌جی) در سطح خراسان رضوی وجود دارد. 

این مسئول افزود: تاکنون 2۵۰۰ دستگاه مخزن بالک جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی در خراسان رضوی مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفت که ۲۲ مورد آن فاقد ضوابط لازم و استانداردهای لازم بود. بنابراین از ادامه فعالیت منع و از نظر فنی و ایمنی رد شدند. جمیع به بررسی فنی و ایمنی مخازن سوخت گاز طبیعی فشرده(سی‌ان‌جی) در ۵۲ هزار دستگاه خودرو در حال حرکت در خراسان رضوی طی یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: در همین مدت ۷۱ هزار دستگاه سیلندر سی‌ان‌جی در ۳۸ آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک فعال در سطح استان امتحان شد. در نتیجه آن ۴۳۵ مخزن فاقد استاندارد تشخیص داده و نابود شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید