• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85437
+
-

کهگیلویه و بویراحمد میدان میوه و تره‌بار ندارد

اخبار استان
کهگیلویه و بویراحمد میدان میوه و تره‌بار ندارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰ سال است که در استان میدان میوه و تره‌بار وجود ندارد. 

به گزارش مهر، «حسین کلانتری» در حاشیه بازدید از میدان میوه و تره‌بار شهر یاسوج افزود: میدان میوه و تره‌بار از مطالبات مردمی است و باید تلاش شود به‌زودی میدانی در خور و شأن مردم راه‌اندازی شود.
وی بیان کرد: مردم از مسئولین انتظار دارند که محصولات باغی و مرکباتی که در این استان تولید می‌شود در خود این استان نیز به مردم عرضه شود. کلانتری افزود: در میدان میوه و تره‌بار باید میوه‌های با قیمت و کیفیت مناسب به مردم عرضه شود.

وی اظهار کرد: برای ارائه خدمات به مردم، میدان میوه و تره‌بار را به مدت 6 ماه در اختیار میوه‌فروشان قرار می‌دهیم و در صورتی که این امر با رضایت تولیدکنندگان، فروشندگان میوه و مردم همراه باشد، میدان میوه و تره‌بار در این مکان مستقر می‌شود. 

کلانتری افزود: چنانچه مردم از این مکان راضی نباشند، میدان میوه و تره‌بار به مکان دیگری منتقل می‌شود.
وی تصریح کرد: نبود میدان میوه و تره‌بار در استان نیازمند آسیب‌شناسی است و شهردار باید در مرحله اول مکان میدان میوه و تره‌بار را ساماندهی کند.

 استاندار افزود: مکانی که در ورودی شهر برای این امر لحاظ شده باید در اسرع وقت پاک‌سازی و آماده بهره‌برداری شود.


اجرای طرح جامع آبشار یاسوج 

شهردار یاسوج گفت: طرح جامع آبشار یاسوج هفته آینده به مشاوران ارائه می‌شود و در صورت تایید اجرای این طرح آغاز می‌شود. «نستهن مقدم» در حاشیه بازدید از میدان میوه و تره‌بار یاسوج افزود: در سال‌های قبل، سهل‌انگاری‌هایی در ساخت‌وسازها در آبشار انجام شده و ساخت‌وسازهای غیرمجازی در آبشار یاسوج شکل گرفته است.

وی بیان کرد: این ساخت‌وسازها تنها سبب ایجاد مشکل برای گردشگران شده است. مقدم با بیان این‌که بازارچه صنایع دستی یاسوج نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود گفت: این بازارچه ۶۵۰ غرفه دارد و تنها مشکل آن امتیاز برق است که اگر برطرف شود، طی 2 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با بیان این‌که دلالان میوه‌های تولیدشده در استان را به استان‌های همجوار می‌برند و با قیمت‌های بالاتری به دست خود مردم استان می‌رسانند گفت: برای میدان میوه و تره‌بار فراخوانی اعلام شده و سرمایه‌گذارانی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند. 

مقدم افزود: همچنین در صورتی که میوه‌فروشان از میدان میوه و تره‌بار کنونی استقبال نکردند، زمینی نزدیک به بلوار قرنی آماده راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید