• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85436
+
-

ساحل گناوه آلودگی نفتی ندارد

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: بر اساس پایش هوایی و بازرسی‌های به‌عمل‌آمده، در ساحل این شهرستان آلودگی نفتی وجود ندارد. به گزارش ایرنا، «داوود بهادری» افزود: با توجه به پایش هوایی به‌عمل‌آمده هفته جاری از ساحل بوشهر تا بندر گناوه با یک دستگاه پرنده فوق‌سبک جایروپلن، هیچ‌ گونه آلودگی نفتی در حوزه استحفاظی این شهرستان مشاهده نشد.

«اتوجایروپلن» ظاهری بین هواپیما و بالگرد دارد که اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر آن را خریداری کرده است و به منظور عملیات جست‌وجو و نجات در دریا و پایش‌های آلودگی نفتی از آن استفاده می‌شود. وی گفت: علاوه بر پایش هوایی به‌عمل‌آمده، کارشناسان این اداره نیز از نزدیک ساحل این شهرستان را بازرسی کردند و آلودگی نفتی مشاهده نکردند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: ساحل گناوه و ریگ بر اثر نشت نفت یکی از لوله‌های نفتی در نزدیکی جزیره خارگ دچار آلودگی شده بود که با همکاری و مشارکت شرکت نفت فلات قاره، ادارات کل حفاظت محیط ‌زیست و بنادر و دریانوردی و شهرستان همراه با فعالان محیط ‌زیست جمع‌آوری شد. 

در ۲۴ شهریورماه امسال، با نشت نفت از یکی از لوله‌های نفتی در 5/2 مایلی جزیره خارگ، آلودگی نفتی سواحل این جزیره و بخش‌هایی از سواحل گناوه و بندر ریگ را فراگرفته بود که در ۱۰ مهرماه به مدت ۳ روز در عملیات مشترکی پاک‌سازی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید