• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85435
+
-

بیمه بدنه خودروی صفر

 ‌بنابر نوع خدمات شرکت بیمه‌گذار ملاک‌هایی مانند مقدار کیلومتر کارکرد، زمان سپری شده از پلاک کردن، شماره‌گذاری و تولید خودرو، اصلی‌ترین مبنای این شرکت‌ها برای صفر کیلومتر بودن خودرو است.
  با این شرایط اگر خودرویی بیش از ۳‌ماه از مدت‌زمان پلاک یا بیشتر از یک سال از زمان تولید آن گذشته باشد، حتی با کارکرد کمتر از 500کیلومتر نیز صفر محسوب نمی‌شود؛ پس اگر خودروی صفر دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای خرید بیمه بدنه آن
 اقدام کنید.
   بیمه بدنه خسارت‌های به‌وجود آمده خودرو در مواردی مانند مقصر بودن راننده یا مقصر نبودن راننده خودرو و میزان خسارت پرداختی کمتر بیمه شخص ثالث مقصر حادثه نسبت به خسارت وارد شده، متواری شدن راننده مقصر حادثه و لوکس و گران قیمت بودن خودروی آسیب‌دیده را بنابر ضوابط پرداخت می‌کند.
   برای خرید بیمه بدنه خودروی صفر چند حالت مختلف شامل بیمه بدنه نخستین بار با ارائه کارت ماشین، بیمه بدنه خودروی فاقد پلاک با استفاده از کارت سبز خودرو وجود دارد و در هر دو حالت  بازدید حضوری کارشناس ضروری است.
  توجه داشته باشید که با صدور کارت طلایی توسط خودروسازان، خدمات بیمه‌ای ارائه نمی‌شود، صرفا تعمیرات خودرو تحت پوشش قرار می‌گیرد و برای دارنده خودرو سابقه‌ بیمه بدنه محسوب نمی‌شود. اما با این شرایط دارنده خودروی صفر تا یک سال به خرید بیمه بدنه نیازی ندارد.
   نوسان قیمت خودرو موجب شده است تا برآورد ارزش روز خودرو برای تعیین مبلغ بیمه بدنه با چالش‌هایی مواجه شود که حتی صدور الحاقیه نیز قادر به رفع این مشکل نیست، بر این اساس ضروری است که خرید بیمه بدنه متناسب با نرخ خودروی‌تان را به مشاوران مورد اعتماد بسپارید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید