• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85387
+
-

آموزش رانندگان خودروهای باری در سیستان و بلوچستان

آموزش رانندگان خودروهای باری در سیستان و بلوچستان

 رئیس اداره حمل‌و‌نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: دوره‌های آموزشی در ۶ ماهه نخست امسال برای 1۷۱۱ راننده بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای این استان برگزار شد. 

«محمدیاسین احمدیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این دوره‌های آموزشی شامل عناوینی نظیر بدو خدمت باری، بدو خدمت مسافری، مدیران فنی، حمل‌و‌نقل مواد خطرناک، بارهای ترافیکی و دوره اختصاصی مدیران عامل شرکت‌های حمل‌و‌نقل باری و مسافری بوده است. 

وی با اشاره به اهمیت آموزش رانندگان بیان کرد: مهارت‌های رانندگی، مشخصات وسایل نقلیه عمومی، اسناد حمل و نقل، امداد و نجات جاده‌ای، بررسی و تشریح تصادف جاده‌ای، قوانین و مقررات حمل‌و‌نقل جاده‌ای، بهداشت و سلامت شغلی رانندگان از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی به رانندگان باری و مسافری استان بود. 

رئیس اداره حمل‌و‌نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: دوره‌های آموزشی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 1۵۰۲ نفر، ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی حرکت در مسیر مقررات و اجرای فعالیت‌های فرهنگی را یکی دیگر از راه‌های ارتقای سطح آگاهی رانندگان وسایل نقلیه عمومی دانست و خاطرنشان کرد: تعدادی از رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی ممکن است با وجود داشتن سابقه طولانی از برخی مقررات راهنمایی و رانندگی کم‌اطلاع باشند که برگزاری دوره‌های آموزشی کمک خوبی به آگاهی از مقررات می‌کند. 

احمدیان در پایان بر اهمیت به‌روز شدن اطلاعات رانندگان و تأثیر مستقیم آن بر کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها تأکید کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید