• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85354
+
-

برخورد با انتشاردهندگان خبر جعلی حمله مسلحانه به اتوبوس ایرانشهر

میز خبر
برخورد با انتشاردهندگان خبر جعلی حمله مسلحانه به اتوبوس ایرانشهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: انتشار خبر حمله مسلحانه به اتوبوس ایرانشهر - شیراز در محور بمپور در فضای مجازی کذب است و با انتشاردهندگان این خبر جعلی بر اساس قانون برخورد می‌شود. 

به گزارش ایرنا «محسن گل‌محمدی» با بیان این‌که هیچ حمله و سرقت مسلحانه‌ای در راه‌های ارتباطی این شهرستان رخ نداده است، اظهار کرد: به‌ دنبال اختلاف 2 برادر از اتباع بیگانه یک دستگاه اتوبوس مسافربری متعلق به یکی از این برادران که از ایرانشهر عازم شیراز بود امشب در محور بمپور توسط برادر دیگر با پرتاب سنگ و شکسته شدن شیشه اتوبوس متوقف شد و ۲ برادر با هم به جر و بحث پرداختند و قصد درگیری فیزیکی با یکدیگر را داشتند که با وساطت مسافران و اطلاع آنان به پلیس فرد مهاجم متواری شده است.

  وی افزود: ماموران انتظامی با اطلاع از این حادثه در محل حضور یافتند و به بررسی موضوع پرداختند و اکنون در حال پیگیری و جست‌و‌جو برای یافتن فرد مورد نظر هستند. 

 دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر ادامه داد: این حادثه که بر اثر اختلاف این ۲ برادر و سنگ‌پرانی و متوقف شدن اتوبوس رخ داد، توسط برخی افراد در فضای مجازی با عنوان «حمله مسلحانه به اتوبوس مسافری ایرانشهر به شیراز» منتشر شده و متاسفانه همچنان در حال بازنشر است در حالی‌که هیچ‌گونه حمله یا سرقت مسلحانه‌ای انجام نشده است.

  وی بیان کرد: در واقع اختلافات مالی بین 2 برادر تبعه بیگانه منجر به وقوع این حادثه شده است و عده‌ای با هدف تشویش اذهان عمومی اقدام به انتشار خبر دروغ و جعلی کرده‌اند که دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به نشر این‌گونه اخبار کذب در فضای مجازی می‌کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

  گل‌محمدی از مردم فهیم و آگاه ایرانشهر و سایر شهروندان خواست با هوشیاری کامل به این‌گونه اخبار جعلی که از سوی افراد فرصت‌طلب و مغرض انتشار می‌یابد، توجهی نکنند و مطمئن باشند نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی با تلاش شبانه‌روزی از امنیت و آرامش عمومی محافظت و با مخلان امنیت بر اساس قانون برخورد می‌کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید