• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85345
+
-

گران و عجیب برای بداهه

نمایش دشت آرای در تماشاخانه ایرانشهر با بلیت 90هزار تومانی اجرا می‌شود

گران و عجیب برای بداهه


از 18مهر‌ماه اجرای نمایش «بداهه» به کارگردانی آروند دشت‌آرای، در حالی در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز شده که فروش بلیت آن با کف 60هزار تومان و سقف 90هزار تومان است. به‌نظر در این سال‌ها این قیمت فروش بلیت در میان دیگر نمایش‌های اجراشده در ایرانشهر یک استثنا به‌حساب می‌آید.
به گزارش همشهری، این نمایش قرار بود خرداد‌ماه در شهرزاد روی صحنه برود که به دلایلی اجرای آن منتفی و حالا آروند دشت‌آرای آن را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کند، تماشاخانه‌ای که تماشاگران خود را در هر اجرایی دارد. فروش این نمایش 90دقیقه‌ای با قیمت‌های 60هزار تومان آغاز می‌شود و در ردیف‌های جلوتر قیمت بلیت به 80 و 90هزار تومان می‌رسد، با این حال بلیت‌های نمایش تا روزهای پایانی مهر به پایان رسیده است. اما دیگر نمایش‌هایی که همزمان با «بداهه» در سالن دیگر اجرا می‌شوند، بلیت 40 و 50هزار تومانی دارند که این قیمت گاهی با سقف 60هزار تومان در دیگر نمایش‌ها روال طبیعی فروش بلیت نمایش در ایرانشهر است.
تماشاگران «بداهه» می‌توانند در طول اجرا به موقعیت‌هایی که توسط بازیگران اجرا می‌شود رأی بدهند. این پروژه‌ براساس تحقیقات و پژوهشی که طی یک سال انجام شده، شکل گرفته است و به موقعیت‌های حساس زندگی می‌پردازد؛ تنگناهایی که در زندگی تمام انسان‌ها ثبت شده‌اند.
بازیگران «بداهه» این تنگناها را در موقعیت‌های مختلف با استفاده از تکنیک بداهه بازی می‌کنند. هرشب در ابتدای نمایش برگه‌هایی برای ثبت نظر تماشاگران به آنها داده می‌شود و مخاطبان در طول اجرا به موقعیت‌هایی که توسط بازیگران اجرا می‌شود، رای خواهند داد. این رای‌ها علاوه بر تکمیل پژوهش درباره‌ تنگناهای زندگی در روند نمایش «بداهه» نیز تأثیرگذار خواهد بود. در این نمایش که هرشب ساعت 20:15 روی صحنه می‌رود، ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، کاظم سیاحی، علی شادمان، امیراحمد قزوینی، الهام کردا، رضا کیانیان، سهیل مستجابیان، فاطمه نقوی و مارین ون‌هولک بازی‌ می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :