• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85324
+
-

صادرات 1/13 میلیون دلاری قشم

صادرات
صادرات 1/13 میلیون دلاری قشم

در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیون و ۱۳۵ هزار دلار محصولات تولیدشده در جزیره قشم به خارج از کشور صادر شد.

 به گزارش ایرنا، مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با خبرنگاران گفت: ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی و اُدکلن بیشترین محصولات صادر‌شده از جزیره قشم است.  

«محمدمهدی برنجی» افزود: سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی‌اتیلن، ماهی و میگو نیز از دیگر کالاهای صادراتی در منطقه آزاد قشم است.  وی ادامه داد: این محصولات به کشورهای امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می‌شود. 

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد واحدهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود آمار صادرات ۶ ماهه دوم سال جاری بیشتر از ۶ ماهه نخست باشد. 
وی افزود: هم‌اکنون 4۸۱۹ نیروی کار در قالب ۱۹۷ شرکت تولیدی در 4 شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی ۲۰ شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد. 

برنجی با اعلام این‌که ۳۰ شرکت جدید با جذب ۵۴۱ نیروی کار در منطقه آزاد قشم در حال ساخت است، اظهار کرد: 7 شرکت با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و شرایط جذب ۷۰ نیروی کار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  وی ادامه داد: در 4 سال گذشته، ۹۸ پروانه بهره‌برداری برای فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم صادر شده است. 

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سرمایه ۵۸ پروانه بیش از 8 هزار میلیون دلار و بیش از 7۳۰۰ میلیارد ریال است که از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود. وی افزود: با ایجاد این شرکت‌ها، شرایط کار برای 10۶۸ نفر از افراد بومی و غیربومی در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی فراهم شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید