• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85254
+
-

کرمانی‌ها با طرح ملی مسکن خانه‌دار می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن استان: ساخت 15 هزار مسکن روستایی برای استان در سال جاری هدف‌گذاری شده و 10 هزار واحد نیز تکمیل شده است

مسکن
کرمانی‌ها با طرح ملی مسکن خانه‌دار می‌شوند

کرمان یکی از استان‌هایی است که تعداد روستاهای آن زیاد است. به طوری که بیش از یک‌سوم جمعیت استان در روستاها ساکن هستند. از 5600 روستای استان 2800 روستا نیز بالای 20 خانوار است. این آمار نشان می‌دهد باید در بخش عمران و تامین مسکن روستاییان به‌ویژه در جنوب استان که محروم‌ترند، اقدامات بهتری انجام شود. 

 به گزارش ایسنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: در نظام برنامه‌ریزی، اقدامات عمرانی و اقتصادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌شود. حدود 75 درصد شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان کرمان در روستاها ساکن هستند؛ لذا باید در عمران روستاها و نظام برنامه‌‌ریزی به روستاها با نگاه ویژه‌تری بنگریم. 

 «علی‌اکبر سلطانی‌نژاد» با بیان این‌که همه روستاهای بالای 20 خانوار استان که در سرشماری سال 90 استان بوده‌اند، دارای طرح هادی روستایی هستند و وضعیت بسیار مناسبی در این حوزه داریم، گفت: در کارکرد مشترک روستاها طرح «توسعه پایدار منظومه‌های روستایی» در دست مطالعه است. 


برنامه ششم توسعه 

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: وضعیت استان در مسکن روستایی خوب است و بیش از 60 درصد مسکن روستاهای استان مقاوم هستند. 

وی با اشاره به این‌که در برنامه ششم توسعه نگاه از پایین به بالاست و در حوزه روستاها احکام خیلی خوبی وجود دارد، افزود: در استان کرمان کمتر روستاهایی بالای 20 خانوار داریم که از زیرساخت‌های مناسب بهره‌‌مند نیستند. امیدواریم بتوانیم با ظرفیت‌ها و جمعیت خوبی که در روستا داریم، به مجموعه نظام و مردم خدمت کنیم. 


طرح اقدام ملی مسکن 

سلطانی‌نژاد با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت مسکن در جنوب استان برای محرومان گفت: ساخت 15 هزار مسکن روستایی برای استان در سال جاری هدف‌گذاری و 10 هزار واحد آن تمام شده که تا پایان سال 5 هزار واحد دیگر نیز به اتمام می‌رسد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره طرح اقدام ملی مسکن گفت: قرار است 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر 500 هزار نفر ساخته شود که کار را به طور جدی در چند شهر استان آغاز کرده‌ایم. هرچند ظرفیت نظام بانکی و کمک‌های دولت در برخی شهرها هنوز کامل نشده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: مسکن مهر تصمیم خیلی خوبی بود، اما شاید در اجرا اشتباهاتی داشتیم. ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر توسط این بنیاد انجام شد که هم‌اکنون از 96 درصد آن مردم استفاده می‌کنند. 


تأمین زمین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان این‌که در کشور زمین 8 هزار واحد برای اقدام ملی تامین شده که 2 هزار مورد آن مربوط به کرمان است، ادامه داد: برای کسانی که در برخی شهرستان‌ها زمین ندارند، زمین تامین شده است. 

 سلطانی‌نژاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره بازآفرینی شهری نیز گفت: در حوزه بازآفرینی شهری که دغدغه مقام معظم رهبری است، کار ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرک صنعتی کرمان را در دستور کار داریم. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: همواره در جنوب استان با توجه به جمعیت، تقاضای مسکن وجود دارد؛ اما زیرساخت در این مناطق ضعیف است و امیدواریم با حمایت استاندار اتفاقات خوبی بیفتد. 


حفظ جمعیت روستاها 

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم جمعیت روستاها حفظ شود، گفت: پروژه‌های ساخت مسکن را در شهر کرمان و اطراف شهر پیش می‌بریم؛ اما انباشت زیادی از تقاضا وجود دارد و نتوانسته‌ایم زمین تامین کنیم.   

«علی‌اکبر سلطانی‌نژاد» افزود: مسکن با اقتصاد، فرهنگ، شهرسازی، الزامات اجتماعی و خانوادگی مردم سر و کار دارد و با زور نمی‌شود این موضوع را پیش برد و باید مردم را مشارکت دهیم. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: در بخش مسکن واقعاً معضل داریم و مردم گرفتار هستند، اما پیوستگی وجود ندارد و هرکس به این موضوع بخشی نگاه می‌کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید