• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85249
+
-

گردشگری هرمزگان در مسیر توسعه

میز خبر
گردشگری هرمزگان در مسیر توسعه

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: در اولین مرحله از فعالیت‌های عمرانی سال ۹۸، ۱۵ زیرساخت گردشگری در استان هرمزگان ایجاد می‌شود. به گزارش مهر «رضا برومند» با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت گردشگری در رونق اشتغال اقدامات در جهت توسعه این صنعت در استان هرمزگان سرعت گرفته است. 

او با اشاره به این‌که در ۸ شهرستان استان این زیرساخت‌ها انجام می‌شود، افزود: در شهرستان قشم روستاهای صلخ، طبل، سهیلی، گوران و دهخدا زیرساخت‌های گردشگری شامل راه دسترسی، آلاچیق، پیاده‌راه سلامت، سرویس بهداشتی، برج نور و سکوی نشیمن ایجاد خواهد شد.  مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: همچنین در رودان، کمپینگ زیارتعلی به سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن و آلاچیق تجهیز می‌شود. 

او با اشاره به این‌که در جزیره هرمز، روستاهای سیخوران و قلم‌سرخا در بندرعباس نیز زیرساخت گردشگری ایجاد می‌شود، ادامه داد: در جزیره هرمز، سرویس بهداشتی، در روستای سیخوران تعمیر آلاچیق‌ها و در قلم‌سرخا، سقف برای استخر بانوان انجام می‌شود.

  برومند ادامه داد: در بندرخمیر برق روستای دریخا تامین می‌شود و در آب‌گرم سیاه‌کش نیز آلاچیق، سکوی نشیمین و 2 چشمه سرویس بهداشتی احداث خواهد شد.  مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان افزود: آبگرم خصت در بندرلنگه زیرساخت برق‌رسانی و در ساحل تیاب میناب، آلاچیق، سرویس بهداشتی، برج نور و سکوی نشیمن ایجاد خواهد شد. 

او ادامه داد: همچنین راه دسترسی به بوچیر پارسیان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. برومند تاکید کرد: اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی تامین شده است. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید