• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85215
+
-

بخشش قاتل پس از ۱۵ سال در اندیمشک

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از عفو و بخشش قاتلی پس از ۱۵ سال با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک خبر داد. «عبدالعباس زبیدی‌نیا» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه بیان کرد: در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح گرم در سال ۱۳۸۳ در اندیمشک جوانی به قتل رسید. پس از آن، متهم به قتل با توجه به قرائن موجود به بزه خود اعتراف کرد و بازداشت و در نهایت حکم قصاص قاتل صادر و برای اجرا به اجرای احکام ارجاع داده شد.

وی افزود: با توجه به ماهیت عشایری این پرونده و قومی بودن دلایل اختلافات طرفین، در طول این 15 سال تعداد زیادی پرونده در دادگستری دزفول و اندیمشک از قبیل نزاع‌های دسته‌جمعی، اسیدپاشی، تهدید به مرگ، آتش‌سوزی، آزار و اذیت و تیراندازی در ارتباط با این پرونده تشکیل شد و آرامش و آسایش را از ۲ طایفه سلب کرد.

زبیدی‌نیا با تقدیر از کوشش‌های بی‌وقفه روسای دادگستری و دادستان‌های دزفول و اندیمشک و همچنین اعضای شورای حل اختلاف این 2 شهرستان در حل و فصل این پرونده گفت: در طول این چند سال تلاش مصلحین و معتمدین، بزرگان و ریش‌سفیدان برای کسب رضایت خانواده مقتول بدون نتیجه ماند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ادامه داد: با همت و پیگیری‌های مستمر اعضای خدوم شورا‌های حل اختلاف دزفول و اندیمشک و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول با هدف عفو و بخشش قاتل، خوشبختانه این تلاش‌ها به ثمر نشست و اولیای دم با اعلام رضایت از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و زندگی دوباره به قاتل فرزند خود دادند و پس از ۱۵ سال شاهد رهایی این زندانی و بازگشت وی به آغوش خانواده‌اش هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید