• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85166
+
-

۲۵ تا ۲۹ مهر؛ اوج بازگشت زائران به کشور

معاون حمل ‌و ‌نقل سازمان راهداری کشور با بیان این‌که ۲۵ تا ۲۹ مهر روز‌های اوج بازگشت زائران از کربلای معلی خواهد بود، گفت: ناوگان عمومی حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای از ۱۰ مهرماه زائران را به مرزهای خروجی جابه‌جا کرده‌اند که آمارها نشان می‌دهد عملکرد این ناوگان نسبت به سال گذشته 2/4 برابر رشد داشته است.

به گزارش مهر، «مهران قربانی» اظهار کرد: بررسی روند بازگشت زائران نشان می‌دهد سفر‌های بازگشت از روز گذشته آغاز شده است و این روند به‌زودی رشد قابل ‌توجهی پیدا می‌کند. وی سفرهای اربعین را یکی از مدل‌های بی‌نظیر سفرها در دنیا توصیف کرد و ادامه داد: این نوع سفرها برنامه‌‌ریزی خاصی می‌طلبد که از آن با عنوان برنامه‌‌ریزی حمل ‌و ‌نقل با عدم قطعیت یاد می‌شود و تابعی از رفتارهای سفر مردم است.

قربانی گفت: برای همه استان‌ها کارشناس ناظر تعیین شده است که در پایانه‌ها مستقر شده و به انتقاد‌ها و شکایات رسیدگی می‌کنند. معاون حمل ‌و ‌نقل سازمان راهداری کشور همچنین به اقدام ویژه در مرکز مدیریت راه‌های کشور اشاره کرد و افزود: عملکرد تمام ناوگان اتوبوسی با سیستم هوشمند سپهتن رصد می‌شود و در مواقع ضروری که به جابه‌جایی ناوگان نیاز است، به راننده و شرکت حمل ‌و‌ نقل پیامک ارسال می‌شود تا از توان عملکردی ناوگان حداکثر استفاده صورت بگیرد.


خدمات‌رسانی تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد

دبیر ستاد اربعین خوزستان از تداوم کار خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا ۵ روز پس از پایان این روز خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «رضا نجاتی‌پور» گفت: تعداد زائران اربعین حسینی اعزام شده از مرز‌های استان از ابتدای ماه صفر تا بامداد یکشنبه گذشته ۹۰۰ هزار نفر بوده است و حدود ۲۸۰ هزار نفر از مرز چذابه و حدود ۶۲۰ هزار نفر از مرز شلمچه به عتبات عالیات رفته‌اند.

وی افزود: در همین مدت ۲۰۰ هزار زائر نیز از مرز‌های یاد شده به کشور وارد شده‌اند. همچنین، تاکنون ۴۰ هزار زائر تبعه خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کشور عراق شده‌اند. نجاتی‌پور بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، خدمات‌رسانی موکب‌ها تا ۵ روز پس از پایان مراسم اربعین ادامه دارد و زائران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

دبیر ستاد اربعین خوزستان ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان عراقی، در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه اعزام و ورود زائران به کشور وجود ندارد. زائران به منظور جلوگیری از تراکم جمعیت، مدت حضور خود را در عراق کاهش دهند و در راه بازگشت به مقصد‌های خود عجله نکنند که به سلامت برسند. این مسئول گفت: با نظارت ماموران راهنمایی و رانندگی استان تصادفات جاده‌ای به حداقل رسیده و بیشتر تصادفات امسال کشور عراق نیز به دلیل ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای این کشور بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید