• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85163
+
-

توقف نهالکاری در کانون‌های گردوغبار خوزستان

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی خوزستان: دلیل توقف نهالکاری کاهش ۶۴ درصدی اعتبارات گردوغبار خوزستان است

توقف نهالکاری در کانون‌های گردوغبار خوزستان

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به کاهش ۶۴ درصدی اعتبار استان برای مقابله با گرد و غبار گفت: نهالکاری در کانون‌های بحرانی گرد و غبار خوزستان، به دلیل نبود اعتبار، امسال انجام نمی‌شود. «امیرحسین رجایی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اعتبارات گرد و غبار خوزستان از محل صندوق توسعه ملی کاهش چشمگیری داشته و امسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مهار کانون‌های بحرانی گرد و غبار خوزستان به اداره منابع طبیعی این استان ابلاغ شده در حالی که اعتبار مورد نیاز امسال بیش از هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: پارسال 1۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نهالکاری و مالچ‌پاشی در کانون‌های بحرانی ریزگرد پیش‌بینی شده بود که 1۴۲۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت. رجایی گفت: با توجه به کاهش اعتبارات امسال، در کانون‌های گرد و غبار عملیات توسعه‌ای نخواهیم داشت و این اعتبار برای مراقبت و نگهداری حدود ۲۵ هزار هکتار نهالکاری و قرق کانون‌های ریزگرد هزینه می‌شود.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد: اجرا و اولویت‌بندی عملیات مالچ‌پاشی امسال بر اساس نظر مشاور سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور انجام می‌شود. بر همین اساس، اعتبارات ملی مقابله با گرد و غبار بین استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام و خوزستان تقسیم شده است. به گفته رجایی، مالچ‌پاشی‌های امسال خارج از منطقه حفاظت‌شده محیط‌زیست و پوشش گیاهی اجرا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید