• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85151
+
-

تنها پارک‌ کودک در انتظار امکانات

مدیر کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد: نبود فضای سبز و تجهیزات لازم برای بازی کودکان به‌وضوح در این پارک به چشم می‌خورد

کانون
تنها پارک‌ کودک در انتظار امکانات

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها پارک کودک این استان در شهر یاسوج امکانات و تجهیزات لازم را برای بازی کودکان ندارد و می‌طلبد با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی امکانات لازم برای تجهیز این پارک فراهم شود.

 به گزارش ایرنا، «کبری اخلاقی‌نیا» افزود: نبود فضای سبز و تجهیزات لازم برای بازی کودکان به‌وضوح در این پارک به چشم می‌خورد و سایر نهاد‌ها از جمله شهرداری یاسوج می‌توانند یاریگر خوبی برای رفع مشکلات پارک کودکان باشند.

وی افزود: همچنین کهگیلویه و بویراحمد جزو آن دسته از استان‌هایی است که فاقد مجتمع فرهنگی و هنری است و می‌توان با راه‌اندازی بخش‌های مختلف از جمله سینمای کودک، آمفی‌تئاتر، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه در این مکان اوقات فراغت قشر کودک و نوجوان را با برنامه‌های متنوع پر کرد. 

اخلاقی‌نیا بیان کرد: ایجاد یک مجتمع فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان خواسته بحق شهروندان و هنرمندان این استان است و این کانون تمام تلاش خود را برای پیگیری راه‌اندازی این مکان به کار خواهد بست.

وی با اشاره به این‌که جامعه هدف کانون پرورش فکری سنین 6 تا ۱۶ساله است عنوان کرد: اسامی بیش از ۲۰ هزار کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری استان ثبت شده که از خدمات آموزشی و مهارتی مستمر بهره‌مند شده‌اند، اما در مجموع تاکنون 4۸۰۰ عضو این کانون به طور دائم فعال بوده‌اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان استقبال دختران برای عضویت و بهره‌مندی از خدمات این کانون در استان بیشتر از پسران بوده است، اما تلاش شده با ایجاد برنامه‌های متنوع از جمله گیم‌نت، کافه‌کتاب و دیگر برنامه‌ها برای آنها زمینه گرایش بیشتر پسران نیز فراهم شود.

وی ابراز کرد: تیم پیک امید متشکل از ستاد کانون پرورشی کشور و 5 استان دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در 2 روز گذشته در مناطق کم‌برخوردار کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد و ۴ هزار بسته فرهنگی میان کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد. 

اخلاقی‌نیا بیان کرد: کودکان و نوجوانان ساکن مناطق حاشیه‌‌نشین و مناطق کم‌برخوردار کهگیلویه و بویراحمد برای برخورداری از امداد فرهنگی (پیک امید) در اولویت هستند و تلاش برای تکمیل پروژه مرکز ثابت مرکز فرهنگی مادوان (حاشیه شهر) با ۴۵ درصد پیشرفت در دستور کار است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی شهرهای استان از جمله چرام، قلعه‌رئیسی، دیشموک و سوق فاقد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و در برخی از این شهرها مثل سوق زمین مورد نیاز تامین شده است. 

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد و پرهزینه بودن برخی فعالیت‌های فوق‌برنامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مرکز دولتی است که کمترین هزینه را نسبت به اماکن خصوصی برای تعلیم و تربیت غیرمستقیم کودکان دارد.

اخلاقی‌نیا عنوان کرد: جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی نیز روزهای ۱۳ و ۱۴مهرماه امسال به مدت ۲ روز در مرکز استان برگزار شد و 5 نفر از برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری راه یافتند. 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری دارد که از این تعداد ۱۱ مورد ثابت، 5 مورد سیار و ۲ مورد پستی هستند. ۲ مرکز دیگر هم در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید