• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85155
+
-

برترین قصه‌گویان بوشهر معرفی شدند

خبرخوان
برترین قصه‌گویان بوشهر معرفی شدند

در آیینی با حضور قصه‌گویانی از سراسر استان بوشهر برترین‌های مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند. 

به گزارش مهر، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این آیین گفت: قصه‌گویی یک شیوه تربیتی غیرمستقیم است. حتی در قرآن کریم نیز هنگامی‌ که خداوند می‌خواهد با انسان‌ها سخن بگوید و آنها را از سرگذشت پیشینیان باخبر کند، زبان قصه را برمی‌گزیند و این نشان از اهمیت این شیوه در تربیت انسان‌ها دارد. 

«سمیه رسولی» افزود: هیات ‌داوران این جشنواره در بخش‌های زنان و مردان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دختران و پسران متشکل از «مهشید جهازی»، «محسن حلوایی»، «زهرا جهان‌افروزیان» و «مهری دشت‌دار» و در بخش نوجوان متشکل از «آناهیتا ملکی‌وند، «نیوشا نجف‌وند» و «هستی محمدی‌نژاد» بوده‌اند.

وی افزود: در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال سوسن حیاتی با قصه «مراد غریبه» از مرکز دیلم نفر اول، زینب احمدی با قصه «هدیه شگفت‌انگیز» از اهرم نفر دوم، سیده نگار بهرسی با قصه «جنگ خندق» از خورموج نفر سوم، فاطمه بصیرت با قصه «سوگل» از گناوه نفر چهارم و مریم فتاح با قصه «دختر دهقان» از دیلم نفر پنجم معرفی‌ شده‌اند. 

رسولی بیان کرد: در بخش دختران و پسران راه‌یافته به مرحله ملی امیرحسین ضرغامیان‌پور با قصه «خر برفت و خر برفت» از اهرم نفر اول، مینا خسروی با قصه «کلوچه‌های خدا» از دیر نفر دوم و فاطمه میرجوانمردی با قصه «پادشاه و وزیر دانا» از دیلم نفر سوم شدند.

 سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز زهرا رضایی طرحانی با قصه «جادوگر سبز» و نرگس دشتیان با قصه «نذر» از بوشهر به ترتیب رتبه‌های اول و دوم و ژاله بحرینی مطلق با قصه «بخارک» از برازجان رتبه سوم را کسب کردند. 

وی تصریح کرد: در بخش نوجوان نیز امیرحسین ضرغامیان‌پور با قصه «خر برفت و خر برفت» از اهرم نفر اول، مینا خسروی با قصه «کلوچه‌های خدا» از دیر دوم و فاطمه میرجوانمردی با قصه «پادشاه و وزیر دانا» از دیلم را به عنوان نفر سوم راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند. 

رسولی افزود: هیات ‌داوران نوجوان این جشنواره در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نرگس دشتیان را با قصه «نذر» از بوشهر، در بخش دختران و پسران امیرحسین ضرغامیان‌پور را با قصه «خر برفت و خر برفت» از اهرم و در بخش زنان و مردان هم زینب احمدی را با قصه «هدیه شگفت‌انگیز» از اهرم معرفی کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با بیان این‌که بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه رابطه نزدیک و تنگاتنگی وجود داشته است گفت: کانون با وجود مربیان هنرمندی که دارد در تربیت کودکان موفق عمل کرده است. 

«محمود قاسمی» تصریح کرد: نشاط و شادی حلقه مفقوده رشد و پرورش فرزندان ماست و قصه‌گویی در این میان به عنوان یکی از ابزارهای مهم آموزشی و مؤثر در رشد و پرورش کودکان و نوجوانان به این دلیل که جذاب و شادی‌آفرین است می‌تواند بسیار کارآمد باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید