• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85141
+
-

میزبانی کردستان از شاعران عاشورایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برشمردن برنامه‌های این اداره کل در اربعین حسینی گفت: کردستان میزبان دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی، ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق و هفته عکس اربعین حسینی است.  به گزارش ایسنا، «جلال قلعه شاخانی» اظهار کرد: دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه در روزهای اول و دوم آبان برگزار می‌شود. وی به بخش‌های این کنگره کشوری اشاره کرد و افزود: بخش شعر این کنگره شامل تمامی مباحث مرتبط به نهضت عاشورایی بوده و در این بخش شعرا در 2 رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال آثار خود را به زبان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: در بخش ویژه کنگره شعر عاشورایی نیز شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع شهدای کردستان خصوصا شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کُردی و ترکی به دبیرخانه ارسال کنند. این مسئول از اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی نیز خبر داد و گفت: این هفته همزمان با دهه سوم مهرماه جاری در شهرستان بیجار و همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود.  دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان این‌که هفته عکس اربعین حسینی با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بیجار برگزار می‌شود، افزود: اعتلای مفهوم غنی عزاداری امام حسین(ع) در فرهنگ ایرانی ازجمله اهداف برگزاری هفته عکس اربعین حسینی در بیجار است.

قلعه‌شاخانی با اشاره به بخش‌های هفته عکس اربعین حسینی عنوان کرد: این هفته در 2 بخش شامل سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی و کارگاه آموزشی عکاسی دینی بر پایه فلسفه اشراقی «شهید آوینی» پیش‌بینی‌ شده است.  وی همچنین به برگزاری ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق نیز اشاره کرد و ادامه داد: این سوگواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در روزهای 28 و 29 مهرماه سال جاری در شهرستان‌های سنندج و بیجار برگزار می‌شود.  این مسئول به اجرای تعزیه گروه‌های برتر کشوری در این سوگواره اشاره و یادآوری کرد: گروه تعزیه‌خوانی کشوری در روز یکشنبه 28 مهر در شهر سنندج و روز دوشنبه 29 مهر در شهرستان بیجار به اجرای تعزیه خواهند پرداخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید