• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85117
+
-

اعتبار 5/1 میلیارد ریالی برای مناسب‌سازی در میبد

اعتبار 5/1 میلیارد ریالی برای مناسب‌سازی در میبد

انتقاد از نامناسب بودن محیط شهری برای استفاده سالمندان و معلولان به میبد هم رسیده است.  فرماندار این شهرستان با اشاره به مناسب نبودن شهر میبد خواستار توجه ویژه شهرداری به این امر شد و گفت: طرح مناسب‌سازی سال 85 در میبد کلید خورده است و اکنون با گذشته 13 سال تنها 35 درصد اماکن مناسب‌سازی شده‌اند. «حسین فلاح» در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان با تاکید بر مناسب‌سازی تمام اماکن عمومی به‌ویژه بیمارستان و داروخانه‌ها گفت که مناسب‌سازی و ایجاد رمپ اماکن هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی تامین سلامت مردم به‌ویژه معلولان، سالمندان و جانبازان را در زمینه ایجاد رمپ و مناسب‌سازی شهر مهم خواند و ادامه داد: طرح سلامتی که نتواند ایمنی سالمندان را در زمینه مناسب‌سازی تضمین کند، چگونه می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان و شاخص‌های دیگر موفق‌ باشد. فلاح گفت: شبکه بهداشت باید با مشارکت شهرداری، نظام‌مهندسی، شورای امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی هرچه سریع‌تر مشکل مناسب‌سازی و ایجاد رمپ این اماکن را رفع کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبار برای مناسب‌سازی مکان‌هایی که رفع مشکل آنها هزینه‌بر است، اظهار کرد: مشخص کردن مکان‌ها و ارائه راهکار برای مناسب‌سازی و برخورد اجرایی و علمی‌تر در این زمینه سرعت کار را بالا خواهد برد. سخنگوی شورای اسلامی شهر میبد نیز با اشاره به توجه شهرداری و این شورا به موضوع مناسب‌سازی گفت: شهرداری میبد قراردادی دستمزدی با تامین مصالح با پیمانکار به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مناسب‌سازی معابر منعقد کرده است.

«علیرضا آزادمنش» افزود: این عملیات شامل مناسب‌سازی معابر شهر میبد از میدان شهرداری تا پارک فلسطین و محدوده داخل پارک است. وی از تداوم این روند در سایر معابر شهر خبر داد و گفت: مناسب‌سازی شامل مرمت و بازسازی پیاده‌روها، اصلاح پارکینگ‌ها و جابه‌جایی ایستگاه‌های اتوبوس در مسیر تردد سالمندان و معلولان است.    

این خبر را به اشتراک بگذارید