• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85081
+
-

رضایت زائران اربعین از خدمات‌رسانی شهرداری

عضای اعزامی شورای شهر تهران به عتبات عالیات از روند خدمت رسانی شهرداری تهران به زائران اربعین گزارش دادند.
شورای شهر تهران میزبان گزارش دو عضو شورای شهر تهران از روند خدمت‌رسانی نیروهای شهرداری در مراسم اربعین امسال بود.

به گزارش همشهری، سیدابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران که به همراه محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به عراق سفر کرده بود، به وضعیت خدمات شهرداری تهران به زائران اربعین اشاره کرد و گفت: «در این سفر، جلسات متعددی را در شهرهای نجف، کربلا و کوفه با مسئولان داشتیم. همچنین در نجف با سرکنسولگری ایران جلسه‌ای در این زمینه برگزار و قرار شد تجربیات و نقطه نظرات سرکنسولی در عراق در اختیار شورای شهر قرار گیرد.»
او با اشاره به حضور نیروهای شرکت شهر سالم در مسیر پیاده‌روی اربعین افزود:« نیروهای پزشکی مختلف از مناطق با شرکت شهر سالم همکاری داشته و خدمات دارویی و بهداشتی به زائران ارائه می‌دادند و نکته قابل توجه حضور افراد خیر در مسیر پیاده‌ر‌وی اربعین بود به‌گونه‌ای که پدر شهیدی دستگاه پخت نان خود را و یک فرد دیگر دستگاه لباسشویی‌اش را به مسیر پیاده‌روی اربعین آورده بود تا به مردم خدمات ارائه کنند.» نایب‌رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان مشارکت مردم و اصناف باید در سال‌های آینده افزایش یابد بیان کرد:«شهرداری تهران تنها براساس وظایف محوله در کربلا و سایر نقاط زیارتی عراق خدمات ارائه می‌کند و شهرداری برای مکان و توزیع غذا هزینه نمی‌کند. در تلاش هستیم با مشارکت اصناف مختلف هزینه‌ها را کاهش دهیم چرا که در این سفر متوجه شدیم با همکاری اقشار مختلف جامعه می‌توان خدمات بهتری را به زائران ارائه کرد و شهرداری تهران نیز براساس مصوبه شورا در پیاده‌روی اربعین عمل می‌کند.»
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران هم با ارائه گزارشی از عملکرد نیروهای خدمت‌رسان شهرداری در عراق گفت: در میان طرف‌های عراقی و زائران، در این میان رضایت کاملی از خدمات‌رسانی شهرداری وجود داشت.  محمدجواد حق‌شناس با اشاره به سفر ٤٨ ساعته خود به عراق به‌منظور بازدید از فرایندهای خدمات‌رسانی به زائران اربعین اضافه کرد: « با آغاز به‌کار شورای پنجم، کمیسیون فرهنگی با نظر شورای شهر تهران، مسئولیت پیگیری مسائل مربوط به اربعین و نظارت بر حسن اجرای ماموریتی که به شهرداری تهران واگذار شده را در راستای خدمت‌دهی به زائران حضرت اباعبدالله(ع) بر عهده گرفت.»

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:«در این سفر قرار بود بحث ساماندهی خدمات، اختصاص بودجه مناسب برای این ماموریت شهرداری که به‌عنوان وظیفه مورد توجه بوده و هست، سیاستگذاری دقیق و مناسب که با شرح وظایف شهرداری و انتظاراتی که تعریف شده و ماموریتی که از سوی ستاد مربوطه از وزارت کشور به شهرداری محول شده، بررسی و وظایف با کارکردها همخوانی داشته باشد.»
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه در ستاد مرکزی اربعین 13کمیته وجود دارد که مسئولیت یک کمیته با شهرداری است و آن کمیته خدمات شهری است، افزود: در این کمیته به نوعی وظیفه آماده‌سازی‌ شهر نجف و کربلا و به‌خصوص هسته مرکزی این دو شهر که عتبه حضرت امیر(ع)، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت عباس(ع) برعهده شهرداری تهران است و شهرداری‌های کلانشهرها هم وظیفه کمک به شهرداری تهران را دارند.
حق‌شناس ادامه داد: با همین رویکرد سال اول شورای شهر در دوره پنجم مهندس هاشمی با عنوان رئیس شورای شهر تهران سفری به کربلا داشتند و از نزدیک روند خدمت‌رسانی را بازدید و نظارت و سیاستگذاری‌های شورا را تشریح کردند. ضمن اینکه در سال اول، رئیس شورای شهر تهران، دیدارهایی را با مقامات مسئول عراقی و مسئولان عتبات داشتند. او افزود: سال گذشته همین سفر تکرار شد؛ در آن سفر مهندس افشانی شهردار پیشین حضور داشت و امسال، این سفر برای بار سوم پیگیری شد و من و دکتر امینی نایب‌رئیس شورای شهر تهران به نمایندگی از شورای شهر، به همراه تعدادی از مسئولان ارشد مدیریت شهری سفری به کربلا و نجف داشتیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران توضیح داد: ما در این دوره، نشست‌هایی را با مسئولان ایرانی در عراق داشتیم؛ مانند سرکنسول ایران در نجف و همچنین روسای ستادهای بازسازی که در نجف و کربلا مستقر بودند. ضمن اینکه این دیدارها با مسئولان عتبه در نجف، کوفه و کربلا نیز برقرار شد. حق‌شناس گفت: ابتدا دیداری داشتیم با 500نفر از خادمان داوطلب که در نجف حضور داشتند و از محل اسکان آنها بازدید شد. در کربلا هم بالغ بر 1000 نیروی خدمات‌رسان حضور دارند که در 3 شیفت تقسیم کار می‌شوند. ما از نزدیک با آنها صحبت کردیم و حتی معاون فرماندار کربلا هم در این دیدار حضور پیدا کرد .همچنین بازدیدی داشتیم از موکب همکاران‌مان در بسیج شهرداری به نام موکب 707که از موکب‌های بسیار فعال است و در بخش‌های متعدد خدمات‌رسانی می‌کند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید