• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85043
+
-

درخواست اعدام برای متهمان پرونده پرهام

درخواست اعدام برای متهمان پرونده پرهام


رسیدگی به پرونده متهمان لیزینگ خودرو پرهام آزادشهر در شرایطی ادامه دارد که در چهارمین جلسه محاکمه، دادستان گرگان خواستار صدور حکم اعدام برای متهمان شد.
به‌گزارش ایرنا، در چهارمین جلسه رسیدگی به این پرونده ۳۳‌هزار صفحه‌ای که دیروز برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی گفت: ۴۸ شاکی جدید از استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان به جمع شاکیان پرونده اضافه شدند و هم‌اکنون تعداد شاکیان در مجموع ‌2هزار و ۸۵۲ نفر است. چنانچه قاضی پرونده صلاح بداند، کیفرخواست جدید درخصوص مفسدفی‌الارض‌بودن 3متهم پرونده شامل سیداحمد میرمحمدی متهم ردیف اول و مهدی و نادر قوانلو متهمان ردیف‌های دوم و سوم صادر خواهد شد.
وی در ادامه گفت: با اضافه‌شدن مالباختگان جدید، میزان اختلاس متهمان ردیف‌های اول تا سوم در مجموع‌ ۲۸۱۹‌میلیارد و ۵۹۵ میلیون و ۲۳۹‌هزار و ۸۴۰ ریال است که سهم شاکیان گلستانی ۱۱۲۰‌میلیارد و ۱۸۳‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال و بقیه سهم شاکیان سیستان و بلوچستان است. اقدامات متهمان این پرونده مضر امنیت کشور بوده و در شهرستان‌های آزادشهر و سرباز مشکلات زیادی ایجاد کرده است. طوری‌که در استان سیستان و بلوچستان درگیری قومی و قبیله‌ای و حتی قتل گزارش شده. مالباختگان سرمایه‌های خود را از دست دادند و برخی خانواده‌ها بر اثر طلاق زوجین از هم پاشیدند. متهمان به جای کسب رضایت شاکیان و احقاق حق آنان، بیشتر به‌دنبال حل اختلاف بین خودشان بوده‌اند.
در ادامه رسیدگی به این پرونده که حدود ۳۵‌نفر از شاکیان نیز حضور داشتند، ‌حجت‌الاسلام محمدرضا مزیدی، قاضی پرونده از سیداحمد میرمحمدی متهم ردیف اول خواست تا در جایگاه حضور یابد و از خود در برابر شکایت‌های جدید دفاع کند. متهم ردیف اول با حضور در جایگاه گفت: اتهامات وارده را قبول ندارم و به هیچ فردی در گلستان و حتی سیستان و بلوچستان به‌عنوان واسطه و چند واسطه دیگر در آن استان بدهکار نیستم. تمام دریافتی‌هایی که از برادران قوانلو به‌منظور خرید خودرو و همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری امر واردات لوازم یدکی خودرو دریافت کرده‌ام، به آنان بازپرداخت کرده و بدهکار نیستم و مبلغ اعلام‌شده از مجموع شکات نیز به این اندازه نیست.
پس از وی، مهدی قوانلو، متهم ردیف دوم با قرار‌گرفتن در جایگاه متهم، گفت: اتهامات وارده و مبلغ اعلام‌شده از مجموع شکات را قبول ندارم اما اینکه به مردم بابت پول‌های پرداختی‌شان بدهکار هستم را قبول دارم. من خودم مالباخته هستم و از متهم ردیف اول به‌عنوان یک کلاهبردار شکایت دارم.
متهم ردیف سوم هم با قرار‌گرفتن در جایگاه، گفت: من در این پرونده نقشی نداشتم و از آنجایی که معلم بودم، اوقات بیکاری را کنار برادرم (مهدی متهم ردیف دوم) سپری می‌کردم. نادر قوانلو ادامه داد: من تنها به‌عنوان پشتیبان از برادر کوچک‌تر خود در قبال پول‌های مردم چک می‌دادم تا بتواند به تعهدات خود عمل کند. به‌عنوان نخستین سرمایه‌گذار در این پرونده پیش برادر خود و پرداخت آن پول به متهم ردیف اول، مالباخته و از متهم ردیف اول شاکی هستم. با پایان دفاعیات متهمان ختم جلسه اعلام شد و قرار است در جلسه دیگری به اتهامات متهمان رسیدگی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید