• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85031
+
-

نقشه شاگرد صرافی برای سرقت 400هزار یورو

داخلی
نقشه شاگرد صرافی برای سرقت 400هزار یورو


شاگرد صرافی برای سرقت 400هزار یورو، نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشید، اما فکرش را نمی‌کرد که خیلی زود رازش فاش شود.
به گزارش همشهری، امین، مرد 45ساله‌ا‌‌ی بود که در یک صرافی کار می‌کرد. او معمولا برای خرید ارز به کشور ترکیه سفر می‌کرد و پس از چند روز دوباره به ایران بازمی‌گشت و ارزهای خریداری شده را تحویل صاحب صرافی‌ای که در آن کار می‌کرد، می‌داد. در آخرین مأموریت کاری که هفته قبل انجام شد،  او400هزار یورو خرید و به ایران بازگشت. او حتی اظهارنامه مالیاتی را هم پر کرد و بعد به صاحب صرافی (صاحبکارش) زنگ زد و به او خبر داد که یوروها را خریداری کرده و به تهران رسیده است. اگرچه معمولا صاحب صرافی راننده‌ای را به‌دنبال مرد جوان می‌فرستاد، اما آن روز شاگرد صرافی گفت خودش ماشین کرایه می‌کند و تا ساعتی دیگر به مغازه می‌رسد تا یوروهای خریداری شده را تحویل بدهد، اما 3ساعت غیبش زد و هرچه صاحب صرافی به او زنگ می‌زد، پاسخ نمی‌داد و کمی بعد هم موبایلش خاموش شد.

3ساعت بعد
هنوز مشخص نبود ماجرا از چه قرار است چرا که صاحب صرافی به تمام دوستان و آشنایان شاگرد مغازه زنگ زد، اما هیچ‌کس خبری از او نداشت تا اینکه پس از گذشت 3ساعت شاگرد صرافی درحالی‌که آثار ضرب و شتم روی سر و صورتش دیده می‌شد خود را به اداره پلیس رساند و گفت که در دام آدم‌ربایان گرفتار شده است. وی گفت: از فرودگاه خودروی دربست کرایه کردم و راننده مرا تا میدان آزادی رساند. من ماشین را تا مقابل صرافی اجاره کرده بودم، اما راننده آن، حوالی میدان آزادی گفت برایش کار مهمی پیش آمده و باید برود. من هم پیاده شدم و می‌خواستم ماشین دربستی دیگری تا مغازه صرافی اجاره کنم که ناگهان راننده خودروی پژویی سد راهم شد. به جز راننده، دو نفر دیگر هم سوار ماشین بودند که یکی از آنها از من آدرسی پرسید. در حال توضیح دادن آدرس بودم که ناگهان نفر دیگر اسلحه‌ای به سمتم گرفت و تهدیدم کرد که اگر سوار ماشین نشوم شلیک می‌کند و جانم را می‌گیرد. من هم از ترسم تسلیم شدم و آنها به زور مرا سوار ماشین کردند. وی ادامه داد: 3ساعتی در خیابان‌ها چرخیدند و با تهدید کیف مرا سرقت کردند. کیفی که 400هزاریورو داخلش بود. آنها حتی گوشی موبایلم را هم سرقت کردند و بعد مرا به بیرون از ماشین انداختند. آدم‌ربایان به‌شدت مرا کتک زدند به حدی که سر و صورتم زخمی شد.

خیانت
با ثبت اظهارات شاگرد صرافی، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و گروهی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی عظیم سهرابی بازپرس جنایی تهران مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. آنها در نخستین گام خود را به محل حادثه رساندند و به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف پرداختند اما در ساعتی که شاگرد صرافی اعلام کرده بود صحنه سرقتی مشاهده نشد. به همین دلیل بار دیگر از شاکی تحقیق شد که او وقتی متوجه شد در محدوده خیابانی که گفته بود پژوسواران او را با تهدید اسلحه ربوده‌اند دوربین مداربسته وجود داشته و مأموران به بازبینی تصاویر آن پرداخته‌اند، جا خورد و گفت محل سرقت را اشتباهی گفته و دزدی در خیابان دیگری رخ داده است. تناقض‌گویی‌های شاگرد صرافی شک مأموران را برانگیخت و این فرضیه مطرح شد که او در این سرقت نقش دارد و حقایق را کتمان می‌کند. به همین دلیل قاضی جنایی دستور ممنوع‌الخروج شدن وی را صادر کرد و دستور داد بار دیگر از او تحقیق شود، اما شاگرد صرافی غیبش زد و هیچ‌کس از او خبری نداشت. همچنان که ردیابی‌ها برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه داشت او روز شنبه به اداره آگاهی تهران رفت و خودش را معرفی کرد و همه‌‌چیز را لو داد و گفت وسوسه‌های شیطانی سراغش آمده و با سرقت یوروها نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشیده است. او گفت که به صاحب مغازه صرافی خیانت کرده است و هرگز خودش را نمی‌بخشد.
امین، شاگرد مغازه صرافی گفت: من سال‌هاست که در مغازه صرافی کار می‌کنم. ارز از ترکیه می‌خرم و به صاحبکارم تحویل می‌دهم و حقوق می‌گیریم. آخرین‌بار که به ترکیه رفتم 400هزار یورو خریدم. رقمش بالا بود و وسوسه شدم برای داشتن زندگی بهتر نقشه‌ای بکشم تا یوروها را تصاحب کنم. این شد که نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشیدم و به پلیس عنوان کردم که مرا ربوده‌اند. قصدم این بود که این سناریو را مطرح کنم و بعد به سرعت از کشور خارج شوم، اما متوجه شدم که ممنوع‌الخروج هستم. دیگر کاری از دستم برنمی‌آمد، یکی از دوستانم پیشنهاد داد تا قاچاقی از کشور خارج شوم، اما ترسیدم چون ممکن بود جانم را از دست بدهم. از سوی دیگر وقتی متوجه شدم که پلیس به من شک کرده است تصمیم گرفتم همه‌‌چیز را لو بدهم تا از عذاب وجدانی که دچارش شدم خلاص شوم.
با افشای این حقیقت، شاگرد صرافی با قرار قانونی بازداشت شد و مأموران در مخفیگاه او 400هزار یورو و موبایلش را که ادعا می‌کرد آدم‌ربایان آن را سرقت کرده‌اند کشف کردند. تحقیقات در این پرونده از سوی مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید