• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 13 اسفند 1396
کد مطلب : 8504
+
-

حکم جالب قاضی برای متهم اعتراضات اخیر

پسر نوجوانی که در جریان اعتراضات اخیر در شهرستان کوهدشت دستگیر شده بود، محکوم به خواندن 3کتاب درباره انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآن، میثم قلایی، دادرس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری و انقلاب شهرستان کوهدشت حکم جالبی را برای متهم نوجوان یکی ‌از پرونده‌های قضایی و اغتشاشات اخیر این شهرستان صادر کرد. یکی از اتهامات این نوجوان متولد ۱۳۸۰ اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق ایجاد هیاهو و مشارکت در تخریب اموال عمومی دولتی و اتهام دیگرش تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی و دعوت دیگران به اغتشاش و حضور در آن و پرت‌کردن سنگ به سمت مأموران نیروی انتظامی بود.

در حکمی که از سوی قاضی صادر شده، آمده است: با توجه به اظهارات متهم و تحقیقات انجام‌شده و جلسه دادسرا مبنی بر صحت اتهامات، مجرمیت وی محرز و مسلم است اما با عنایت به وضع فردی و خانوادگی متهم و نداشتن سابقه کیفری و پیش‌بینی اصلاح وی در آینده و نبود شاکی خصوصی و همچنین با توجه به نوجوان بودن وی و اینکه طبق ماده94 قانون مجازات اسلامی تمامی جرایم نوجوانان قابل تعویق صدور حکم است و از طرفی با توجه به اظهارات متهم که نشان می‌دهد وی آگاهی کافی نسبت به اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی نداشته است، مجرم به خواندن 3کتاب درخصوص‌ ریشه‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن محکوم می‌شود.

براساس این حکم متهم نوجوان باید با مطالعه کتاب‌ها، دریافت‌های خود از کتاب‌ها را در قالب نتیجه و همچنین نظر خود را درخصوص بزه‌هایی که مرتکب شده اعلام کند.

هدف از صدور این حکم از سوی قاضی، اصلاح متهم و جلوگیری از خروج وی از بدنه نظام و برخورد با رافت اسلامی با متهم و همچنین بالا بردن سرانه مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی اعلام شده و چنانچه متهم در طول مدت اعلام شده به وی مرتکب جرایم عمدی دیگری نشود، معاف از محکومیت خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید