• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85008
+
-

اولین تولید انبوه روبات‌های کارگر

یک استارتاپ روسی برای نخستین‌بار در جهان دست به تولید انبوه روبات‌های انسان‌نما با چهره‌های سفارشی زده است

اولین تولید انبوه روبات‌های کارگر

 یک استارتاپ روسی برای نخستین‌بار در جهان تولید مجموعه‌ای از روبات‌های انسان‌نما شبیه هر شخصی را آغاز کرده که نه‌تنها احساسات را از طریق چهره منتقل می‌کنند بلکه می‌توانند به جای شما کار کنند! نکته مهم‌تر این است که این استارتاپ برای نخستین بار در جهان دست به تولید انبوه این نوع روبات زده که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شرکت پروموبوت که در شهر پرم روسیه قرار دارد، اعلام کرده است که روبات‌های انسان‌نما با نام «اندروید روبو- سی» می‌توانند جایگزین انسان‌ها در مطب و حتی در خانه شوند. به گفته سازنده، این روبات می‌تواند به سؤالات افراد در مراکز خرید و موزه‌ها پاسخ دهد، مدیر یا کارمند دفتر باشد و به بازدید‌کنندگان خوشامد بگوید و با آنها ارتباط برقرار کند. هر چند شیف کاری روبو- سی بسیار طولانی‌تر از یک انسان خواهد بود اما باتری آن تنها 8ساعت کار می‌کند و برای فعالیت دوباره باید شارژ شود.
اولگ کیووکورتسف، بنیانگذار و مدیر توسعه این شرکت روبوت‌سازی به خبرگزاری تاس می‌گوید: این نخستین روبات انسانی در جهان است که نه‌تنها چهره و حرکات چهره‌اش شبیه انسان است بلکه توانایی انجام فرایندهای کسب و کار را هم دارد. ما پیش از این یک نمونه اولیه تولید کرده بودیم و حالا به تولید یک مجموعه از آنها اقدام کرده‌ایم.

ساخت روبات با قیافه دلخواه
این روبات برای خدمت در خانه می‌تواند شبیه هر کسی که شما بخواهید، ساخته شود. این روبات قادر است به لطف بیش از 100هزار ماژول گفتار در سیستم هوش مصنوعی با شما صحبت کند و بیش از 600حالت چهره را با عضله‌های مکانیکی روی صورتش به‌وجود آورد.
کیووکورتسف می‌گوید: این استارتاپ درنظر دارد که هر‌ماه 10روبات همراه بسازد. هر کس که بخواهد می‌تواند یک روبات سفارش دهد، با این حال، مشخص نیست که هر روبات چقدر هزینه خواهد داشت.
شرکت پروموبوت تاکنون ده‌ها روبات سخنگو را در روسیه و کشورهای دیگر به فروش رسانده است؛ روبات‌هایی که در 35 کشور به‌عنوان سرپرست، ترویج‌دهنده، مشاور، راهنما و دربان کار می‌کنند و جایگزین انسان شده‌اند یا پشتیبانی از کارمندان را بر عهده دارند. این سازنده روبات درنظر دارد تا سال 2024هزار روبات خدماتی را به کشورهای اروپایی اعزام کند.
به گزارش خبرگزاری تاس، سایر مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که این روبات‌ها با حرکت‌دادن چشم‌ها، ابروها، لب‌ها و... می‌توانند عبارات انسانی را تقلید کنند. آنها همچنین می‌توانند با پاسخ به پرسش‌های طرف مقابل گفت‌وگوی معناداری داشته باشند.

هجوم روبات‌های روسی به اروپا
شرکت پروموبوت در آخرین نشست مطبوعاتی مسئولان شرکت با اصحاب رسانه قول داده است که اروپا به‌زودی شاهد «هجوم» روبات‌های روسی خواهد بود. کلمه هجوم درواقع به قرارداد بزرگی اشاره دارد که این شرکت به‌تازگی با شرکت سوئیسی Advanced Robotics امضا کرده است.
با انعقاد این قرارداد 5/18میلیون یورویی تولید و حمل هزار روبات به کشورهای مختلف اروپایی انجام خواهد شد.
هم‌اکنون، روبات‌های شرکت پروموبوت در فروشگاه‌های ایکئا، ‌ال، فرودگاه بالتیمور و متروی مسکو با مشتریان در ارتباطند تا به آنها کمک کنند. به گفته مدیران این شرکت، اکنون زمان آن است که فعالیت‌ها بر نرم‌افزار این روبات‌ها متمرکز شود. کیووکورتسف می‌گوید: مهم این است که ما فقط روبات‌فروشی نخواهیم کرد. ما از قبل می‌دانیم که چه موارد نرم‌افزاری‌ای برای پیشبرد کار مهم است.

جایگزین انسان
شرکت پروموبوت  اعلام کرده است که روبات‌های انسان‌نما با نام «اندروید روبو - سی» می‌توانند جایگزین انسان‌ها در مطب و حتی در خانه شوند

این خبر را به اشتراک بگذارید