• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84858
+
-

کاهش ولادت در همدان

مدیرکل ثبت احوال همدان بیان کرد: میزان تولد در نیمه نخست سال جاری نسبت‌به زمان مشابه سال گذشته 2/13 درصد کاهش یافته است. 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال، اسد حسن‌زاده زورمند در تشریح وقایع حیاتی چهارگانه در ۶ ماه سال جاری این استان گفت: ۱۳ هزار و ۷۸ واقعه ولادت نیمه نخست امسال به ثبت رسیده در حالی که مدت مشابه سال قبل این آمار ۱۵ هزار و ۵۹ واقعه بوده است. 

وی ادامه داد: از کل ولادت‌های ثبت‌شده در همدان 6۷۹۳ نفر پسر و 6۲۸۳ نفر دختر بوده‌اند. در مجموع به ازای هر ۱۰۸ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده‌اند. 

مدیرکل ثبت احوال همدان افزود: 8۵۸۰ واقعه ولادت در مناطق شهری و 4۴۹۸ ولادت در مناطق روستایی اتفاق افتاده و بیشترین ولادت مربوط به گروه سنی مادران ۲۹-۲۵ سال با ۲۸/۴ درصد از کل ولادت بوده است. 

حسن‌زاده زورمند خاطرنشان کرد: 9/99 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند و بیشترین درصد ثبت ولادت در مهلت قانونی مربوط به شهرستان‌های کبودراهنگ و فامنین با ۱۰۰ درصد و کمترین آن متعلق به شهرستان نهاوند با 7/99 درصد است. 

وی با بیان این‌که ۱۸۴ نوزاد ۲ قلو امسال متولد شدند، گفت: همچنین نیمه نخست سال جاری ۲ مورد سه‌قلو‌زایی و یک مورد چهارقلوزایی ثبت شده است. 

مدیرکل ثبت احوال همدان توضیح داد: بیشترین نام انتخابی در گروه پسران مربوط به نام امیرعلی با تعداد ۲۹۳ مورد و در گروه دختران بیشترین فراوانی نام مربوط به نام فاطمه با تعداد ۲۶۳ مورد بوده است. 

حسن‌زاده زورمند افزود: بعد از نام امیرعلی در گروه پسران، امیرحسین و علی در رده‌های بعدی قرار دارند. در گروه دختران نیز بعد از نام فاطمه به ترتیب نام‌های زهرا و حلما حائز فراوانی‌اند. 

وی با بیان این‌که در 6 ماه سال جاری 5۳۳۸ واقـعه فوت در استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: از کل فوتی‌های ثبت‌شده در این مدت 3072 نفر مرد و 2۲۶۶ نفر زن بوده‌اند. مدیرکل ثبت احوال همدان تصریح کرد: 3۲۰۳ واقعه فوت در مناطق شهری و 2۱۳۵ مورد در روستاها رخ داده است و در مقابل هر ۱۰۰ فوت ثبت‌شده برای زنان ۱۳۶ فوت برای مردان به ثبت رسیده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید