• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84798
+
-

عملیات اجرایی ۱۵۰ طرح آب‌رسانی کشاورزی در مرکزی

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی ۱۵۰ طرح آب‌رسانی کشاورزی از محل اعتبارات این نهاد انقلابی در نقاط محروم استان آغاز شد.

«امید محترمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح‌های عمرانی با هزینه ۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی و با هدف رسیدگی به مناطق محروم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: مراحل برنامه‌ریزی، مطالعه و طراحی این طرح‌ها از سوی مهندسان بسیجی استان انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز با مشارکت اردوهای جهادی دانشجویی و مهندسی به صورت رایگان انجام می‌شود. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: اردوهای جهادی بهترین فرصت برای دستگاه‌های اجرایی و آحاد ملت در رسیدگی به مناطق محروم است و در سال‌های گذشته استفاده چشمگیری از این نیروهای خدوم شده است.
محترمی بیان کرد: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی امسال در استان مرکزی پرداخت شده که ۲۰۰ فرصت شغلی فراهم کرده است. 

وی گفت: فعالیت‌های اقتصادی مقاومتی سپاه روح‌الله استان مرکزی از 5 سال قبل کلید خورده و در این مدت ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا در 4۶۵۰ عرصه پرداخت و بیش از ۹ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچین، داربستی کردن باغ‌های انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

محترمی بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله امسال ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان‌ها، طرح‌های خود را ارائه کنند و در صورت تأمین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی گفت: ۳۰ هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی برای تسهیل در امور متقاضیان و حل مشکلات این قشر در 5 سال اخیر با دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۹۰۰ طرح عمرانی در زمینه‌های مختلف انتقال آب روستایی، آب‌رسانی کشاورزی، ساخت پل، لایروبی قنوات و ساخت استخر آب در مناطق محروم روستایی با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال تاکنون انجام شده که نیمی از آن از منابع داخلی سپاه و بقیه از سوی خیران و دستگاه‌های اجرایی تأمین شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید