• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84793
+
-

انتقال آب کوچری به ساوه

استاندار مرکزی گفت: با دستور وزیر نیرو برای تامین هزینه مورد نیاز انتقال سهم ساوه از آب سد کوچری، ماده ۵۶ اعمال می‌شود که براساس آن دولت اجرای طرح را به بخش خصوصی واگذار می‌کند و در یک مدت مشخص، اعتبار هزینه شده به ‌همراه سود بانکی از سوی دولت به بخش خصوصی پرداخت شود و امیدواریم تا 2 سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا «سیدعلی آقازاده» اظهار کرد: ساوه رأس استان مرکزی است. ساوه از دید مسئولان عنصری جداناپذیر از پیکر استان مرکزی است و هم و غم مسئولان ارائه خدمات بهینه به مردم این خطه استان است.
وی ادامه داد: در شهرستان ساوه برای اولین بار در سطح استان، میز خدمت با حضور استاندار و مدیران استانی برپا می‌شود و به دلیل اهمیت این شهرستان ویژه، آماده حل مشکلات مردم با حضور میدانی و چهره به چهره هستیم.

استاندار مرکزی با بیان این‌که باید از این شرایط حداکثر استفاده را کرد و از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم بهره‌برداری کرد، گفت: ساوه در حال توسعه است و برخی از پروژه‌های مهم شهری نظیر کمربندی شهرستان که زمینه‌ساز آرامش مردم است به‌زودی افتتاح خواهد شد.
وی گفت: راه‌اندازی کمربندی علاوه بر جلوگیری از تردد کامیون به داخل شهر موجب تلطیف هوای شهر خواهد شد. این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

آقازاده با بیان این‌که ساوه از معدود شهرستان‌های کشور است که پایین‌ترین نرخ بیماری را داراست، نرخ بیکاری را در ساوه ۶ درصد، در استان 3/8 و در کشور ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود: بر این اساس نرخ بیکاری در ساوه تقریبا نصف کشور است.

وی تولیدات حوزه صنعت و کشاورزی ساوه را در سطح کشور بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود منابع آبی، بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد الغدیر به حوزه کشاورزی اختصاص یافت که توانست تولیدات کشاورزی ساوه را هزاران تن در سال‌ جاری افزایش دهد. منابع آبی سد الغدیر هم‌اکنون در بهترین شرایط قرار دارد و با مصرف بهینه آب می‌توان فرصت‌های شغلی در حوزه کشاورزی را افزایش داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید