• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84765
+
-

بافندگان فرش در مرکزی تسهیلات می‌گیرند

رئیس خانه فرش سازمان صمت استان: سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیان شخصی ۱۰۰ میلیون ریال و برای کارگاه‌های بافندگی ۷۰۰ میلیون ریال است

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بیش از ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی امسال به این استان اختصاص یافته که با پیگیری‌ این سازمان بیش از ۱۸ میلیارد ریال از این تسهیلات به حوزه فرش اختصاص یافته است.

«محمدهاشم ریاحی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیان شخصی ۱۰۰ میلیون ریال و برای کارگاه‌های بافندگی فرش نیز ۷۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۷۴ فعال این حوزه به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
وی اضافه کرد: امسال بیش از ۱۳ هزار متر‌مربع فرش در نقاط مختلف استان بافته شد.

ریاحی افزود: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست‌بافته‌های سنتی استان مرکزی را در سال جاری داشته‌اند.
وی ادامه داد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌ دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۲۰ هزار مترمربع فرش در استان مرکزی بافته شده است.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۴۲۱ کارت بافندگی امسال در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شد و در مجموع بیش از ۴۴ هزار و ۲۵۰ کارت بافندگی در استان مرکزی صادر شده است.
۱۱ هزار بافنده قالی دستباف در نقاط مختلف استان مرکزی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید