• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84788
+
-

پیشتازی قمی‌ها در ساخت مسجد

دبیر ستاد اقامه نماز قم با بیان این‌که قم در حوزه مسجد‌سازی از جمله استان‌های پیشتاز در کشور است، گفت: ۶۰ مسجد نیاز‌‌مند به تعمیر،‌ بازسازی و احداث در قم شناسایی شده است که با استفاده از ظرفیت خیران مسجدساز به دنبال رفع مشکل این مساجد هستیم. 

«محمد خامه‌یار» درگفت‌وگو با ایرنا با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه مجمع خیران مسجدساز در این استان اظهار کرد: تکمیل مساجد نیمه‌ساز،‌کمک به تجهیز مساجد و همچنین آسیب‌شناسی در زمینه ساخت مساجد از جمله اقدام‌هایی است که در اولویت کاری مجمع خیران مسجدساز قم قرار دارد. 
وی ادامه داد: ‌تراکم مساجد در هسته مرکزی قم بسیار زیاد و در مناطق جدید این شهر بسیار کم است. باید برای کاهش این خلأ مهم در مناطق جدید شهری با همکاری دستگاه‌های مختلف اقدام مشترک صورت گیرد. 

دبیر ستاد اقامه نماز قم با بیان این‌که مسجدسازی امری مردمی و غیرحاکمیتی است،‌ افزود: ساخت مسجد به مشارکت مردم و خیران نیاز دارد، ولی باید دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز بستر و همکاری لازم را برای توسعه مسجدسازی به‌ ویژه در مناطقی که با کمبود مسجد مواجهیم، فراهم آورند. 

خامه‌یار با انتقاد از تبدیل نمازخانه برخی مدارس استان به کلاس درس گفت: برخی مدارس به دلیل کمبود کلاس درس اقدام به تبدیل نمازخانه مدرسه به کلاس درس کرده‌اند که این اقدامی غیرکارشناسی و نادرست است. 
وی با اشاره به برنامه‌‌ریزی برای برگزاری اجلاسیه نماز استان قم خاطرنشان کرد: این اجلاسیه که احتمالا آبان امسال با مشارکت ۲۴ دستگاه مختلف برگزار می‌شود، دارای پیش‌اجلاسیه‌هایی است که در بخش‌های مختلف استان به صورت مستمر برگزار می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید