• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84782
+
-

اربعین نماد وحدت امت اسلامی است

خطیب جمعه قم اربعین را نماد وحدت امت اسلامی و عصبانیت دشمنان دانست و گفت: راهپیمایی اربعین حول محور سید و سالار شهید امام حسین(ع) است که همه عاشقان را دور خود جمع کرده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» در خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر افزود:‌ امروز این راهپیمایی عظیم بعد بین‌المللی پیدا کرده و به نمادی برای تعظیم شعائر اسلامی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر این‌که باید کاری کنیم که دنیای بشریت با منطق گویای امام حسین(ع) آشنا شوند، اظهار کرد: اربعین به حقیقت خاستگاه امت اسلامی است و نباید این موضوع را دست‌کم گرفت. آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: امروز شرایطی پیش آمده که دشمنان از هر زمان دیگری عصبانی‌تر هستند. خطیب جمعه قم افزود: تحت‌الشعاع قرار دادن اربعین برای به وحشت انداختن زائران و کاهش زائران اربعین از جمله اهداف دشمن از ناآرامی‌های اخیر عراق بود که این هدف با حضور باشکوه و عظیم مردم در روزهای اخیر ناکام مانده است.

وی ایجاد اختلاف و تفرقه میان ملت ایران و عراق و سایر ملت‌ها را از دیگر اهداف دشمن از ناآرامی‌های اخیر عراق دانست و اظهار کرد: سفارت آمریکا و انگلیس با سوار شدن بر اعتراض‌های به‌حق مردم به دنبال تبدیل آن به اغتشاش و ناآرامی در عراق بود که تیرشان بار دیگر به سنگ خورد. 
آیت‌الله حسینی بوشهری تقویت ارتباط قوی با ایران و عدم همراهی با آمریکا برای تحریم ایران را از جمله اقدامات ارزشمند نخست وزیر عراق دانست و افزود: حمایت از جبهه مقاومت در سوریه، لبنان و یمن، تسریع در بازگشایی گذرگاه بوکمال و ایجاد محور ارتباطی میان 4 کشور مهم منطقه و همچنین تصفیه دولت و ارتش از مفسدان از جمله اقدامات عادل عبدالمهدی بود که موجب خشم آمریکا قرار گرفت.

خطیب جمعه قم با اشاره به بیانیه آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالی عراق گفت: با بیانیه این مرجع هوشمند و زمان‌شناس، ابعاد توطئه دشمن آشکار و توطئه دشمن بار دیگر خنثی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید