• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84768
+
-

کشت گیاهان دارویی در 500 هکتار از مزارع قم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:‌ بسیاری از گیاهان دارویی همچون گل محمدی مناسب کشت در اقلیم قم است

خبر
کشت گیاهان دارویی در 500 هکتار از مزارع قم

سطح زیر کشت داروهای گیاهی در مزارع قم به بیش از ۵۰۰ هکتار رسید و امسال نیز این راهبرد با قدرت بیشتری دنبال می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم در گفت‌وگو با ایرنا‌ بیان کرد:‌ بسیاری از گیاهان دارویی همچون گل محمدی مناسب کشت در اقلیم قم است و می‌تواند درآمدزایی خوبی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی به همراه داشته باشد. 
«محمدعلی سلامی» ادامه داد: هم‌اکنون کشت سبز استان بیش از ۶۵ هزار هکتار است که ۴۴ هزار هکتار آن را زمین‌های زراعی و ۲۱ هزار هکتار آن را باغ‌ها تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: با حمایت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی قم،‌ محصولات کشت‌شده در مزارع و باغ‌های استان از نظر کمی و کیفی جایگاه مناسبی در کشور دارند. 


افزایش درآمد کشاورزان 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ اجرای طرح تغییر الگوی کشت که در سال‌های اخیر با پشتیبانی دولت در قم آغاز شده است علاوه بر کاهش مصرف آب و ارتقا بهره‌وری،‌ با کمک به اقتصادی شدن فرایند تولید محصولات افزایش درآمد کشاورزان استان را در پی داشته است. 

سلامی یادآور شد:‌ در این طرح، تولید محصولات مناسب کشت در اقلیم قم که پاسخگوی نیاز استان به مواد خوراکی انسانی و دامی باشد‌ مورد توجه بوده و در این زمینه محصولات سالم و با کیفیتی در حوزه گیاهان دارویی و گیاهان علوفه‌ای تولید شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید