• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84705
+
-

قاسمپور: در وزن حسن یزدانی می‌مانم

قهرمان صاحب‌سبکی که در بدترین زمان در بدترین وزن حضور دارد؛ کامران قاسمپور، کشتی‌گیر جویباری که مدت‌هاست پشت سر نابغه این روزهای کشتی ایران حسن یزدانی مانده است. هریک از این 2کشتی‌گیر همشهری  هر وقت به مسابقات برون‌مرزی اعزام شده‌اند، دست پر به کشور بازگشته‌اند. قاسمپور سال گذشته در مسابقات امیدهای جهان تنها مدال طلای تیم ایران را کسب کرد و امسال آخرین سال حضورش در رده امید را تجربه می‌کند. با او که قرار است در لیگ برای تیم پرستاره ایران‌مال کشتی بگیرد، گفت‌وگو کرده‌ایم.
 پیش از مسابقه انتخابی با حسن یزدانی، خودت را ممنوع‌المصاحبه کرده بودی. دلیل خاصی داشت؟
باور کنید قصد بی‌احترامی نداشتم ولی در آن مقطع تصمیم گرفتم صحبت نکنم تا حساسیتی ایجاد نشود. پیش آمده بود که حرف‌هایی از قول من می‌زدند که باعث دلخوری می‌شد، برای همین تصمیم گرفتم سکوت کنم.
 رقابت با حسن یزدانی چطور است؟
حسن دوست و همشهری من است و ما هرکدام داریم تلاش خودمان را می‌کنیم. رقابت همین است؛ یکی می‌برد، یکی می‌بازد.
 قصد نداری تغییر وزن بدهی؟
هم‌اکنون شرایط فیزیکی من طوری است که نمی‌توانم تغییر وزن بدهم. 86کیلوگرم برایم وزن ایده‌آلی است. هر وزنی بروی حریف داری و به‌نظرم تمرکزت باید روی کار خودت باشد.
 خیلی‌ از کارشناسان اعتقاد دارند اگر تو هم به مسابقات جهانی می‌رفتی مدال طلا می‌گرفتی، نظر خودت چیست؟
قسمت نبود. چیزی به مسابقات امیدهای جهان نمانده، من تمام تلاشم را می‌کنم تا آنجا مدال طلای دوم خودم را بگیرم و لطف همه کشتی‌‌دوستان را جبران کنم.
 تمرینات متفاوتی نسبت به سایر ملی‌پوشان امید انجام می‌دهی.
از ناحیه رباط صلیبی پا کشیدگی و مقداری پارگی دارم، برای همین تمریناتم با سایر ملی‌پوشان متفاوت است. این روزها بیشتر کار استقامتی می‌کنم تا پایم بهتر شود و دوباره تمریناتم را از سر بگیرم. باید چندماهی یک زانویم را استراحت دهم تا کامل درمان شود ولی در این مقطع زمانی و مسابقات پشت سر هم فعلا امکانش نیست و باید با این مصدومیت مدارا کرد.
 آخرین سال است که امیدها را تجربه می‌کنی، پیش‌بینی خودت از کسب نتیجه در این مسابقات چیست؟
با تیم ایران‌مال قرارداد دارم و با شرایطی که هست فکر کنم هفته اول لیگ باید یک کشتی در لیگ بگیرم. بعد از آن برای حضور در رقابت‌های امیدهای جهان تمریناتم سبک می‌شود. شرایط خوبی دارم تمریناتم را کرده‌ام و امیدوارم با خاطره خوب این رده سنی را ترک کنم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید