• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84698
+
-

دانشگر: همیشه 2-5-3 را دوست داشتم

با چند برد پیاپی به کورس قهرمانی برمی‌گردیم

امیرحسین اعظمی

استقلال بعد از 2 برد پیاپی در لیگ برتر و جام حذفی، حالا تا حدودی به آرامش رسیده و بازیکنان امیدوارند خیلی زود به تیمی تبدیل شوند که هواداران استقلال انتظارش را دارند. محمد دانشگر، مدافع آبی‌پوشان هم معتقد است که این تیم می‌تواند در چند هفته آینده خودش را به کورس قهرمانی برساند؛ همانطور که فصل قبل هم تا روزهای آخر مدعی بودند. با مدافع استقلال درباره شرایط تیم، عملکرد خودش در این فصل و مسائل مختلف دیگر صحبت کرده‌ایم.
  به‌نظر می‌رسد شرایط استقلال نسبت به چند هفته گذشته بهتر شده.
بله، همینطور است و 2 برد اخیر شرایط روحی بازیکنان را بهتر کرد. وقتی تیم بزرگی مثل استقلال نتیجه نمی‌گیرد طبیعتا این موضوع روی عملکرد بازیکنان هم تأثیر می‌گذارد. ما می‌دانیم وقتی نتیجه نمی‌گیریم هواداران چقدر ناراحت می‌شوند،متأسفانه در چند بازی استرس نتیجه را داشتیم و در دقایق پایانی گل خوردیم ولی پیروزی در 2بازی اخیر شرایط را تا حدودی تغییر داد. حالا هدف ما این است که در بازی‌های بعدی هم نتیجه بگیریم و این روند خوب را ادامه دهیم.
  استراماچونی امسال از چند سیستم برای استقلال استفاده کرد،آیا بازی در دفاع 3 نفره برای تو سخت نیست؟
اتفاقا من بازی در سیستم 2-5-3 را دوست دارم و همیشه دوست داشتم در این سیستم بازی کنم. در نفت تهران و زمان مربیگری منصوریان هم در چند بازی با سیستم سه دفاع بازی کردیم. من خیلی راحت بازی می‌کنم و سعی می‌کنم کمترین اشتباه را انجام دهم، بچه‌ها هم رفته رفته با این سیستم هماهنگ می‌شوند. شما می‌بینید که از لحاظ مالکیت توپ و ایجاد موقعیت شرایط خوبی داریم و استراماچونی هم تأکید دارد که روی زمین فوتبال بازی کنیم.
 بین مدافعان خارجی و ایرانی کدام بازیکنان الگوی تو بودند؟
چون هوادار برزیل هستم سبک بازی لوسیو را دوست داشتم و در بین مدافعان ایرانی هم سبک بازی سهراب بختیاری‌زاده را دوست داشتم. این دو بازیکن به نوعی الگوهای من هستند.
 اکثر بازیکنان استقلال از استراماچونی تعریف می‌کنند، حتما تو هم از کار کردن با این مربی راضی هستی؟
بله، بعد از شفر این دومین مربی خارجی است که با او کار می‌کنم. استراماچونی یک مربی کاربلد است و چیزهای زیادی از این مربی یاد می‌گیرم. او از لحاظ فنی و شخصیتی مربی بسیار خوبی است.
  فکر می‌کنی استقلال امسال شانسی برای قهرمانی داشته باشد؟
تمام تلاش ما این است که استقلال به کورس برگردد و می‌توانیم به جمع مدعیان اضافه شویم. اسم استقلال بزرگ است و توقعات از تیم ما بالاست. امیدوارم با چند برد پیاپی به کورس قهرمانی برگردیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید