• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84697
+
-

پرواز مستقیم به بحرین اوکی شد

از شکست معروف 3به یک مقابل بحرین در انتخابی جام‌جهانی 2002، نزدیک به 18سال می‌گذرد. در این 18سال 10بار دیگر با بحرینی‌ها بازی کرده‌ایم و اغلب برنده شده‌ایم. حتی یک‌بار 3به هیچ و بار دیگر 6به هیچ پیروز شده‌ایم. با وجود این هنوز که هنوز است هر وقت اسم بحرین می‌آید، طرفداران فوتبال در ایران، آن بازی نفرین‌شده را به یاد می‌آورند؛ داستان سورئال کشک بادمجان و رقص بحرینی‌ها با پرچم عربستان وقتی داور سوت پایان را زد و ما از صعود مستقیم به جام‌جهانی دور شدیم.
تیم ملی ایران 2 روز دیگر در منامه برای هجدهمین بار روبه‌روی بحرین می‌ایستد. این سومین بازی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2022است.از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که بحرینی‌ها ابتدا با سفر مستقیم هواپیمای ایران به منامه مخالفت کرده‌اند. دلیل این مخالفت، رابطه سیاسی ایران و بحرین است که پس از حمله 4سال پیش به کنسولگری عربستان در مشهد به تیرگی گرایید.
براساس شنیده‌ها مقامات فدراسیون فوتبال بحرین امکان پرواز مستقیم تهران به منامه را به درخواست رسمی دولت ایران از دولت بحرین منوط کرده بودند. مدیران فدراسیون فوتبال ایران می‌دانستند که چنین نامه‌ای نوشته نخواهد شد.
یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال 2 روز پیش در گفت‌وگو با همشهری تأیید کرد که رایزنی‌ها هنوز جواب نداده و ممکن است تیم ملی مجبور شود مسیری غیرمستقیم را برای سفر به منامه انتخاب کند. با توجه به فاصله زمانی کم میان بازی با کامبوج و بازی در منامه، مسیرغیرمستقیم می‌توانست باعث خستگی بازیکنان تیم ملی شود.
دیروز خبر رسید که بالاخره بحرین با پرواز مستقیم تیم ملی ایران موافقت کرده است. گفته می‌شود قرار است یک هواپیمای چارتر متعلق به شرکت هواپیمایی تابان عصر امروز اعضای تیم ایران را به منامه برساند. تاریخ بازگشت هم، سه‌شنبه شب چند ساعت پس از بازی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :