• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84594
+
-

پایش زیست محیطی صنایع در اردبیل

صنایع و واحدهای تولیدی اردبیل به طور مستمر و شبانه از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرند. به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست اردبیل گفت: در پایش شبانه رئیس اداره، کارشناس پایش و کارشناس حقوقی حضور دارند و واحدهای تولیدی و صنعتی به لحاظ وضعیت زیست‌محیطی بررسی می‌شوند.

«رامین جمشیدی» به پایش شبانه شهرک صنعتی شماره یک اردبیل اشاره کرد و افزود: رعایت الزامات زیست‌محیطی از سوی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به عنوان قدیمی‌ترین شهرک صنعتی استان به علت قرار گرفتن در مجاورت مناطق مسکونی شهر بسیار حائز اهمیت است. 

این مسئول با اشاره به لزوم توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره یک اظهار کرد: توسعه و ارتقای سیستم تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی شماره یک موضوعی است که باید مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان به صورت جدی پیگیر آن باشند تا زمینه ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی در شهرک صنعتی مذکور از میان برداشته شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از هرگونه آلودگی ناشی از پساب خروجی تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی شماره یک و مطابقت پارامترهای مورد سنجش در پساب خروجی با استانداردهای زیست‎محیطی، سیستم کنترل لحظه‌ای، فعالیت و کارکرد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک شماره یک باید توسط مدیران مربوطه نصب و راه‎اندازی شود.

جمشیدی با اشاره به فعالیت غیرمجاز یک واحد تولید زغال فشرده در اردبیل گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و اخطاریه‌های صادر شده، این واحد غیرمجاز فعالیت خود را متوقف کرده و بازدیدهای مکرر حاکی از تعطیلی آن است. پایش حاشیه جاد‎ه‌های مواصلاتی اردبیل - ثمرین، اردبیل - سردابه، اردبیل - ارجستان برای بررسی مشکلات زیست‌محیطی ناشی از تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای شهری بخش دیگری از برنامه پایش شبانه کارشناسان محیط ‌زیست اردبیل را تشکیل می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید