• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84579
+
-

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مجتمع آبزی‌پروری استان اردبیل در خلخال

طرح احداث بزرگ‌ترین مجتمع آبزی‌پروری استان اردبیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان خلخال اجرا می‌شود.  به گزارش ایرنا، فرماندار خلخال با اعلام این خبر اظهار کرد: این مجتمع توانایی تولید سالانه 3 هزار تن ماهی سردآبی را خواهد داشت. 

«فریدون بابایی» با اشاره به ارزش غذایی ماهی و آبزیان و نیاز شهرستان به راه‌اندازی چنین واحدهای تولیدی برای حل بخشی از مشکل بیکاری در منطقه، خواستار همکاری لازم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع موانع اداری طرح و تسریع پاسخ دادن به استعلامات آن شد.

سرمایه‌گذار طرح مجتمع آبزی‌پروری خلخال هم بیان کرد: این طرح با پیش‌بینی تولید 3 هزار تن گوشت ماهی، ۱۸میلیون قطعه بچه‌ماهی و همچنین فراوری 5 هزار تن ماهی در طول سال در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با تامین ۴۵۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز در 3 فاز و در یک پروسه 5 ساله اجرا خواهد شد. در اجرای این طرح از آخرین فناوری روز از جمله تزریق اکسیژن مایع در استخرهای پرورش ماهی بهره گرفته می‌شود.

«بهزاد مهدی‌پور» افزود: در حالی که هم‌اکنون در ۹۳ درصد مزارع و استخرهای پرورش ماهی سردابی دنیا از روش تزریق اکسیژن مایع استفاده می‌شود، در اکثر مزارع و استخرهای پرورش ماهی قزل‌آلای کشورمان همچنان استفاده از روش‌های سنتی هوادهی آب که درصد استرس و مرگ و میر ماهی را افزایش می‌دهد، مرسوم است. وی گفت: در این طرح، علاوه بر تولید و پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان، از انواع دیگر غیرمتداول آن در کشور از جمله قزل‌آلای قهوه‌ای و خالدار که شباهت بیشتری به ماهیان آزاد دریایی دارند، استفاده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید