• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84574
+
-

دهیاران مشگین‌شهری اخطاریه زیست‌محیطی گرفتند

اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل طی پایش‌های انجام گرفته در یک ماه گذشته ۱۲ اخطاریه زیست‌محیطی برای دهیاران در مشگین‌شهر صادر کرد. به گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست مشگین‌شهر با بیان این مطلب گفت: این اخطاریه‌ها برای ۱۲ نفر از دهیاران با هدف ساماندهی و دفن اصولی پسماندهای روستایی صادر شده است.

«یوسف محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند روستایی و وظایف دهیاران و بخشداران در زمینه مدیریت اجرایی پسماندهای روستایی افزود: آلودگی‌های زیست‌محیطی برای بهداشت عمومی تهدید تلقی می‌شود و نیازمند اقدام قانونی است. وی اظهار کرد: پس از اتمام مهلت داده شده به دهیاری‌ها، بازدید مجدد به عمل خواهد آمد و در صورت لزوم برخورد قانونی با خاطیان و آلوده‌کنندگان محیط ‌زیست از طریق مراجع قضایی انجام خواهد شد.

به گفته وی، با تشکیل کارگروه‌های مدیریت پسماند و ارائه آموزش‌های لازم به دهیاران شاهد اقدامات مناسب در جهت جمع‌آوری و دفع صحیح پسماندهای روستایی هستیم. وی بیان کرد: پیگیری موضوع مدیریت پسماند روستایی در اولویت کاری است و واحد پایش اداره حفاظت‌ محیط‌ زیست شهرستان مشگین‌شهر به طور مستمر وضعیت زیست‌محیطی روستاها را مورد بررسی قرار می‌دهد.  وی افزود: با تعامل با دهیاران مشکلات موجود به آنها اطلاع داده و در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی روستاها راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید