• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84564
+
-

اختصاص منابع جدید برای تولید آذربایجان غربی

رئیس کل بانک مرکزی در سفر به ارومیه از پرداخت 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش  برای رفع موانع تولید  و کمک به واحدهای صادراتی مشکل دار استان خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای رفع موانع تولید در استان خبر داد. به گزارش مهر «عبدالناصر همتی» در سفر یک روزه به ارومیه گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای رفع موانع تولید و کمک به واحدهای صادراتی مشکل‌دار استان انجام گیرد و در صورت نیاز بانک مرکزی آماده اختصاص مبلغ زیادتری نیز است. 

همتی با اشاره به حجم بالای صادرات استان در سال جاری تا مرز 2 میلیارد دلار عنوان کرد: صاحبان واحدهای تولیدی و صادراتی استان خواستار بازگشت ارز به صورت اسکناس هستند که اعلام شد فعلاً ۵۰ درصد اولیه را به صورت اسکناس بازگردانند. 

همتی مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی در استان را عدم نقدینگی عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های واحدهای تولیدی و صادرات‌محور آذربایجان غربی نبود نقدینگی بود که مقرر شد واحدهای نیازمند در این خصوص از سوی استانداری احصا شوند و در اختیار بانک مرکزی قرار گیرند تا زمینه اعطای تسهیلات به آنها فراهم شود. رئیس کل بانک مرکزی ایران در سفری یک روزه ضمن بازدید از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی طی نشستی مسائل و مشکلات اقتصادی و ارزی استان را بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه را اتخاذ کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید