• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84547
+
-

برداشت ۵۰ هزار تن سیب در استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان از برداشت ۵۰ هزار و ۶۹۸ تن سیب در این استان خبر داد و گفت: نیمی از باغ‌های سیب‌ استان سمنان در شاهرود است. 

به گزارش مهر «لطف‌الله رضایی» با بیان این‌که امسال ۵۰ هزار و ۶۹۸ تن سیب از باغ‌های استان برداشت ‌شده است، افزود: این رقم نسبت به سال گذشته با رشد خوبی مواجه بوده است. وی با بیان این‌که سال گذشته از باغ‌های استان سمنان ۳۲ هزار و ۲۲۹ تن سیب برداشت شد، افزود: درختان سیب اغلب در نواحی سردسیر استان وجود دارد که در این خطه انواع مختلف سیب زرد، قرمز و گلاب از سوی باغداران تولید می‌شود.  

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان، نیمی از باغ‌های سیب این استان در شاهرود وجود دارد و ۴۰ درصد در دامغان و سمنان و ۱۰ درصد مابقی در بقیه شهرستان‌های استان کشت می‌شود.  رضایی بیان کرد: سال گذشته سطح غیربارور این محصول ۸۸۹ هکتار بود و امسال سطح غیربارور محصول سیب ۹۲۱ هکتار را شامل می‌شود که درمجموع امسال 3۱۶۱ هکتار از باغ‌های استان سمنان به سیب اختصاص دارد.  

وی مجموع مساحت زیر کشت محصول سیب را 3۱۶۱ هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح 2۲۳۹ هکتار بارور و ۹۲۱ هکتار نهال است. همچنین سال گذشته 20۹۴ هکتار از مساحت زیر کشت سیب سطح بارور و ۸۸۹ هکتار نیز سطح غیربارور بود که امسال سطح بارور و غیربارور هر دو افزایش یافت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید