• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84538
+
-

شاخص‌های انتخاب سهامدار آذرآب تدوین شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: شاخص‌های انتخاب سهامدار آذرآب تدوین شده است و در صورت نیاز از تصمیمات فراقانونی و شورای هماهنگی اقتصادی کشور برای رفع مشکلات این شرکت کمک می‌گیریم. به گزارش ایسنا «سعید فرخی» در جمع کارگران شرکت آذرآب اراک که در روزهای اخیر دست به اعتراض در محوطه کارخانه زده‌اند، با اشاره به این‌که استان درصدد تدوین و تعیین شاخص‌های انتخاب سهامدار و واگذاری شرکت آذرآب است، بیان کرد: دغدغه مجموعه استان این است که متقاضیان خرید آذرآب مشخصات روشنی داشته باشند، هر فردی با هر میزان توان مالی برای خرید تقاضا ندهد و اهلیت‌سنجی توسط شورای تامین استان انجام گیرد. 

وی بیان کرد: نکته مهم این است که بعد از اعلام تمایل متقاضیان نمی‌توان اهلیت‌سنجی انجام داد، به همین دلیل مقرر شد شاخص‌هایی مشخص و در اعلامیه فروش درج شود تا هر فردی با هرشرایطی برای خرید آذرآب اعلام آمادگی نکند. فرخی با بیان این‌که موضوع تعیین شاخص برای واگذاری شرکت با سازمان بورس مطرح و مورد تایید قرار گرفت، افزود: از ظرفیت شورای اسلامی کار آذرآب نیز نظرخواهی شد. 

وی تاکید کرد: خواسته اصلی استان که در چند ماه اخیر به آن اصرار داشته‌ایم، اعلام نظر شورای تامین استان در واگذاری و خریدار شرکت است که در این مورد قدم‌های مثبتی برداشته شده است. این احتمال وجود دارد که شاخص‌های مورد نظر استان در واگذاری شرکت در قالب قوانین و مقررات نگنجد، به همین دلیل موارد دیگر همچون پیگیری جهت اخذ مجوزهای خاص از جانب شورای عالی بورس یا حتی سران قوا در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی کشور را دنبال خواهیم کرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت:  تا پایان هفته جاری شاخص‌های تدوین شده به بانک کشاورزی اعلام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید