• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84521
+
-

ساخت قطعه ۴ جاده شاهرود 0 آزادشهر

۱۰ کیلومتر از قطعه 3  این جاده زیر بار ترافیک رفته است

خبر
ساخت قطعه ۴ جاده شاهرود 0 آزادشهر

 مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان این‌که قطعه چهارم محور شاهرود ـ آزادشهر به طول ۹ کیلومتر در دست ‌ساخت است، گفت: اعتبار این طرح ۲۵ میلیارد تومان است. 
«امیر عمیدی» در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که ساخت بزرگراه شاهرود ـ آزادشهر در 3 قطعه تعریف‌شده است، افزود: قطعه یک و 2 این محور به طول ۲۰ کیلومتر ساخته ‌شده است و هم‌اکنون در زیر بار ترافیک قرار دارد. 

وی اظهار کرد: از قطعه 3 نیز که ۲۰ کیلومتر را شامل می‌شود ۱۰ کیلومتر زیر ترافیک قرار دارد و در ۱۰ کیلومتر دیگر عملیات زیرسازی انجام شده است. از بهسازی این قطعه فقط 6 ابنیه و آسفالت مسیر باقی‌ مانده که قیر مورد نیاز از شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور درخواست شده است. 


جاده میامی ـ جاجرم در دست اقدام

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان این‌که تکمیل ۲۰ کیلومتر از محور میامی ـ جاجرم به ‌صورت بزرگراه در دست اقدام است، گفت: قرارداد این پروژه به مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به‌ صورت مشترک با خراسان شمالی منعقد ‌شده است. ۹۳ کیلومتر این محور در حوزه استان سمنان  قرار دارد. 

وی پیشرفت فیزیکی محور عباس‌آباد ـ کاهک ـ میامی را ۸۵ درصد خواند و افزود: این محور به طول ۳۰ کیلومتر در حال انجام است که به‌ محض تأمین قیر و اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری  خواهد رسید. 


 اکثر محورهای روستایی روشنایی ندارند

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در پاسخ به این پرسش که برای رفع تاریکی مسیر روستای مغان به ۴۸ متری شاهرود برنامه‌ای در دست اقدام است یا خیر، بیان کرد: اکثر محورهای روستایی روشنایی ندارند، البته الزامی هم به این کار در همه روستاها نیست. 

عمیدی ادامه داد: روشنایی همه محورهای روستایی به‌صرفه نیست مگر این‌که تعدادی از روستاها تجمیع ‌شوند. ‌مثلا در رویان تصادفات بسیاری اتفاق می‌افتاد و به همین دلیل اعتباری از ایمنی راه‌های کشور اخذ و روشنایی مسیر تکمیل شد. همچنین بحث خط‌کشی در آن محور مطرح است که به ‌زودی انجام خواهد شد. 
وی یادآور شد: اگر از محل اعتبارات استانی بتوانیم مبلغی را تأمین کنیم و در کمیته برنامه‌ریزی شاهرود نیز اعتباری برای آن منظور شود، این روشنایی محورهای روستایی به‌ ویژه در مغان انجام می‌شود. در شرایط فعلی هر کیلومتر روشنایی نزدیک ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید