• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84436
+
-

در حاشیه سیاست

  تکذیب جلسه انتخاباتی جبهه پایداری با جامعه روحانیت
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره ادعای دیدار انتخاباتی جبهه پایداری با جامعه روحانیت مبارز، گفت: «من به یاد ندارم که چنین جلسه‌ای میان جبهه پایداری و جامعه روحانیت مبارز برگزار شده باشد.» مصباحی‌مقدم برگزاری جلسه «میان بعضی از اعضای جبهه پایداری و بعضی از اعضای جامعه روحانیت» را بعید ندانست و از برگزاری چنین دیداری هم ابراز بی‌اطلاعی کرد. پیش از این، ابراهیم متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری از جلسه مشترک جبهه پایداری با جامعه روحانیت مبارز خبر داده و گفته بود که در این جلسه درباره همگرایی و تحقق وحدت نیروهای انقلاب در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی‌ شده است.

  انتقاد علم‌الهدی از فضای مجازی
امام جمعه مشهد در خطبه‌های دوم نمازجمعه حرم رضوی، ضمن انتقاد از فضای مجازی، گفت: در این فضا علیه مسئولان دلسوز و جان‌بر‌کف ما چه ها که نمی‌گویند. اگر از یک گوشه‌ای از منسوب چند واسطه او نکته‌ای در دست گرفتند، آسمان و ریسمان می‌کنند و دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند. به گزارش ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی درباره ناآرامی‌های اخیر عراق هم گفت: ابتدا در عراق ناآرامی ایجاد کردند و اسرائیل با شکل روحانی، جاسوس به بغداد فرستاد و مشخص شد و دشمن مفتضح شده و تیرشان به خاک خورد و حالا رسانه‌‌های آنها تبلیغ می‌کنند که مردم نروید؛ امکانات نیست و خیلی‌ها آمده‌اند و اما نتیجه به عکس است.

  نصیحت خطیب جمعه تهران به ترکیه
سید‌احمد خاتمی، خطیب نمازجمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به تحرکات و تحریکات وابستگان به رژیم سعودی برای به اغتشاش کشاندن عراق، گفت: «عربستان سعودی بنای آدم‌شدن ندارد و می‌خواهد همه‌جا بلوا به پا کند، آل‌سعود همچون مرغ نجاست‌خوار لذتشان آدم‌کشی و کشتن مردم مظلوم یمن است.»  به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی با بیان اینکه یک نصیحت به دولت ترکیه دارم گفت: ترکیه مواظب باشد به دام آمریکا نیفتد. لشکرکشی ترکیه به شمال سوریه در زمانی رخ داد که آمریکایی‌ها از آنجا خارج شدند.

  مجلس ختم آمریکا را می‌گیریم
عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش ارتش در اثبات دخالت‌های آمریکا در منطقه، گفت: دوستان ما موافق هستند که ترامپ چهره غیرقابل اعتمادی است. ما که خیرخواه کشورهای دوست و همسایه هستیم، توصیه می‌کنیم به‌خصوص به حاکمان حجاز این توصیه را می‌کنیم با طناب آمریکا به ته چاه نروند که برای همیشه ته چاه خواهند ماند. به گزارش خبرآنلاین، وی در پایان با بیان اینکه به‌زودی مجلس ختم حضور آمریکا در منطقه را می‌گیریم، گفت: ملت ایران در گام اول آمریکا را در کشور کیش و مات کرد و در گام دوم در منطقه کیش و مات خواهد کرد.

  تکنوکرات‌بودن با چسب دوقلو هم به پایداری و سعید جلیلی نمی‌چسبد
صادق زیباکلام با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی سعید جلیلی و جلسات وی با صنوف مختلف و این ادعا که جلیلی و جبهه پایداری می‌خواهند تکنوکرات‌های اصولگرا را نمایندگی کنند، گفت: «ادعای تکنوکرات‌بودن با چسب دوقلو هم به پایداری و سعید جلیلی نمی‌چسبد.» به گزارش نامه‌نیوز، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: «اساسا قشر تحصیلکرده آخرین لایه اجتماعی هستند که به سعید جلیلی، پناهیان و جبهه پایداری رأی می‌دهند. معتقدم بخش قابل‌توجهی از تحصیلکرده‌های دانشگاهی در انتخابات شرکت نمی‌کنند و اگر هم به پای صندوق رأی بیایند، رأی خود را به سبد اصلاح‌طلبان می‌ریزند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید