• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84388
+
-

مهمان‌نوازی زنان موکب‌دار

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از فعالیت زنان موکب‌دار گفت: در 2 مرز شلمچه و چذابه و همچنین بین راه موکب‌هایی توسط زنان راه‌اندازی شده است. «فرانک موسوی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعدادی از این موکب‌ها هم به صورت مشارکتی توسط زنان و مردان فعالیت می‌کنند. علاوه بر برپایی موکب توسط زنان خوزستانی، موکب‌هایی هم با حضور زنان دیگر استان‌ها در این مسیرها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که پخت نان و تهیه غذا از اقدامات زنانی است که در نقش موکب‌دار فعالیت می‌کنند، افزود: همچنین دوخت و دوز و تعمیر لباس و کیف و کفش زائران توسط زنان موکب‌دار انجام می‌شود. موسوی گفت: توزیع چادر برای زنان زائری که چادر همراه خود ندارند هم از سوی زنان موکب‌دار انجام می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: زنان مبلغ نیز از حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی در موکب‌های زنان حضور پیدا می‌کنند و به سوالات و مسائل شرعی زنان زائر پاسخ می‌دهند. وی به مشکلات موکب‌داران نیز اشاره‌ کرد و ادامه داد: برخی مو‌کب‌ها، به‌ویژه موکب‌های بین‌راهی که بعضا در سامانه عتبات عالیات ثبت‌نام نشده‌اند، در دریافت اقلام و مواد غذایی دچار مشکلاتی هستند چون این اقلام در اختیار موکب‌هایی قرار می‌گیرند که ثبت شده‌اند. موسوی تاکید کرد: در این زمینه به فرمانداری‌ها اعلام کرده‌ایم در توزیع مواد غذایی و اقلام به ‌صورت ویژه‌ موکب‌های زنان را پشتیبانی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید