• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84387
+
-

تحصیل ۱۴۹۰ دانش‌آموز کم‌توان در مدارس عادی لرستان

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی لرستان گفت: 1490 دانش‌آموز کم‌بینا، کم‌شنوا و دارای دیگر معلولیت‌ها در مدارس عادی استان تحصیل می‌کنند. به گزارش ایرنا، «الهام ناظری» بیان کرد: با توجه به بازدید و بررسی‌های کمیته فنی مناسب‌سازی استان، ساختمان‌های مدارس و مکان‌های درمانی در استان فاقد ضوابط معماری و شهرسازی ویژه معلولان و جانبازان هستند.

وی ادامه داد: در بررسی اجرای قوانین و ضوابط مناسب‌سازی ۱۳ آیتم از جمله آسانسور، رمپ و دسترسی به سرویس‌های بهداشتی بررسی می‌شود. ناظری با اشاره به کاهش آمار دانش‌آموزان کم‌توان در مقاطع تحصیلی بالاتر گفت: عدم دسترسی و مناسب‌سازی در مقاطع بالاتر باعث بروز مشکلات متعدد برای این دانش‌آموزان و در نتیجه ترک تحصیل آنان می‌شود.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی لرستان با بیان این‌که ۵۸ ساختمان اداری و ستادی در استان بررسی شد، افزود: سال ۹۵ فقط یک درصد، سال ۹۶ حدود 4 درصد و سال گذشته فقط 7 درصد محیط‌های اداری استان ازجمله دستگاه‌هایی همچون امور اقتصاد و دارایی، ثبت احوال، بهزیستی و سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی مناسب‌سازی انجام داده بودند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای ضوابط مناسب‌سازی در دستگاه‌های پرمخاطبی همچون آموزش پرورش، مدارس و واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در بازدید ابتدای تیرماه امسال از بیمارستان نسبتا تازه‌ساخت شهید رحیمی خرم‌آباد، دسترسی افراد کم‌توان در این مکان حدود ۴۵ درصد برآورد شد.

ناظری ادامه داد: دسترسی محیط‌های اداری آموزش و پرورش حدود ۳۰ درصد و فضاهای آموزشی آن - حتی مدارس استثنایی - کمتر از این رقم است. مسئول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی لرستان گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی ۲ رکن اصلی مناسب‌سازی هستند که این ستاد اقدامات آنها را رصد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید