• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84335
+
-

توسعه صنعتی در جنوب اردبیل

وزیر صنعت، معدن و تجارت: با ایجاد فرصت‌های شغلی تازه مهاجرت معکوس به اردبیل رخ می‌دهد

صنعت
توسعه صنعتی در جنوب اردبیل

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ایجاد فرصت‌های شغلی در جنوب استان اردبیل از مهاجرت معکوس به این مناطق در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «رضا رحمانی» در سفر 2روزه به اردبیل و در بازدید از کارخانه نئوپان خلخال در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: با اقدامات صورت‌گرفته برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش صنعت و معدن در جنوب استان اردبیل، مهاجرت افراد جویای کار این منطقه به مناطق دیگر کشور متوقف می‌شود و مهاجرت معکوس به‌زودی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های منطقه در بخش‌های صنعت و معدن، در نظر داریم با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت این قابلیت‌ها به‌ویژه با توجه به وجود معادن غنی از جمله معدن مس و سایر فلزات در منطقه برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید استفاده و جمعیت سفرکرده از جنوب استان اردبیل را به سمت و سوی مهاجرت معکوس هدایت کنیم.

این مسئول با اشاره به تلاش بی‌وقفه برای راه‌اندازی طرح توسعه کارخانه نئوپان خلخال به عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی جنوب استان اردبیل عنوان کرد: به‌زودی با پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی به این کارخانه زمینه ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در این واحد صنعتی بزرگ فراهم می‌شود.

این مسئول از راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ خلخال و ناحیه صنعتی هشجین در جنوب استان اردبیل خبر داد و گفت: توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار کشور اولویت کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد فرصت‌های شغلی برابر، تمرکززدایی صنعتی از کلان‌شهر‌ها و بردن صنعت به شهرستان‌های کوچک به جای مراجعه افراد جویای کار این مناطق به واحد‌های صنعتی کلان‌شهر‌ها است.

وزیر صمت با اشاره با تلاش مسئولان استان برای راه‌اندازی کارخانه فروسیلیس خلخال با استفاده از توان مالی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اظهار کرد: ایجاد و احداث این کارخانه 1۵۰۰ فرصت شغلی جدید در این منطقه ایجاد می‌کند و رونق اقتصادی مردم جنوب استان را سبب می‌شود.

رحمانی گفت: خدمت بی‌منت به مردم و حل مشکلات بی‌کاری و اقتصادی مناطق مختلف کشور از اهداف مهم دولت است و در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اجرای برنامه‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران متقاضی طرح‌های صنتعی و تولیدی برای نیل به اهداف عالی دولت قدم برمی‌دارد.


خودکفایی در تولید لاستیک 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر اردبیل هم اظهار کرد: در حال حاضر در 4 استان کشور 4 واحد لاستیک‌سازی طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرا می‌کنند. این واحدها از ۱۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و با ورود آنها به فاز تولید، کشور در تامین لاستیک خودکفا می‌شود.

رحمانی با بیان این‌که کارخانه آرتاویل تایر اردبیل هم‌اکنون ۳۰ درصد از نیاز لاستیک کشور را تامین می‌کند، افزود: این کارخانه نیز فاز دوم خود را تکمیل کرده و در سفر رئیس ‌جمهوری به استان به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان این‌که استان اردبیل از نظر صنایع سنگین از شاخص‌های پایینی برخوردار است، اظهار کرد: راه‌اندازی واحدهای آرتاویل‌ تایر، کامیون‌سازی و نئوپان خلخال از جمله واحدهایی هستند که با توسعه آنها شاخص صنعت در استان ارتقا می‌یابد.


وزارت صنعت مشتری سیب مشگین‌شهر

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای رفع مشکل باغداران مشگین‌شهر تمهیداتی اندیشیده شده که خرید سیب برای شب عید از این شهرستان از جمله برنامه‌های وزارتخانه است. «رضا رحمانی» افزود: کشور عراق در این فصل خرید سیب را ممنوع کرده و مشکلی از جانب وزارت صنعت در خصوص صادرات این محصول وجود ندارد. باید برای جلوگیری از بروز مشکلات برای باغداران در عرضه محصولات تولیدی خود زیرساخت‌های لازم تامین شود و ایجاد مراکز سورتینگ، بسته‌بندی و صنایع تبدیلی در این خصوص ضروری و مورد پیگیری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید