• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84186
+
-

میکروفون، باز هم در مجلس جنجال آفرید


اعتراض علی ادیانی، نماینده قائمشهر نسبت به قطع شدن میکروفونش در هنگام ارائه تذکر باعث جدل لفظی وی با مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شد.
به گزارش ایرنا، در هنگام بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، علی ادیانی، نماینده قائمشهر خواستار تذکری در ماده۲۷ این لایحه در مورد آیین دادرسی مالیاتی شد و گفت: ماده۲۷ مغایر ماده۲۱۷ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.
در ادامه مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت خطاب به وی گفت شما اخطار می‌دهید یا تذکر، اخطار شما بر مبنای کدام اصل است؟
ادیانی در پاسخ اظهار داشت: اخطار بند۶ ماده۱۰۲ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی از سوی رهبری را دارم، ما در مفاد لوایح و طرح‌ها نمی‌توانیم تغییراتی ایجاد کنیم که در تغایر با متن پیشنهادی آن باشد؛ این خلاف اصل۱۱۰ قانون است.
پزشکیان گفت: این حرف‌های شما مخالفت است، قبول نیست، که ادیانی گفت: ماده۱۲۷ آیین‌نامه داخلی می‌گوید طرح‌ها و لوایح قانونی باید دارای موضوع و عنوان مشخص باشد و مواد متناسب با اصل و موضوع مطرح‌شده در طرح و لایحه باشد.
ادیانی ادامه داد: ماده۲۷ این لایحه خلاف ماده۱۲۷ آیین‌نامه است که پزشکیان در پاسخ اظهار داشت: شما باید اشکال را نسبت به این ماده بیان کنید که ادیانی گفت: اجازه دهید کلام منعقد شود که پزشکیان گفت: کلام منعقد شده است.
ادیانی اظهار داشت: گوینده می‌گوید کلام منعقد نشده، پزشکیان در پاسخ به وی گفت: مواد به‌نظر شما متناسب با موضوع نیست ولی به‌نظر من متناسب با موضوع است.
ادیانی خطاب به پزشکیان گفت: این روش اداره مجلس نیست، کلام من را بشنوید.
پزشکیان بیان کرد: صحبت‌های شما وارد نیست و اعلام کرد نفر بعد صحبت کند و در ادامه میکروفون علیرضا محجوب نماینده تهران به‌عنوان پیشنهاد‌دهنده بعدی باز شد.
ادیانی در این هنگام به جایگاه هیأت‌رئیسه رفت و شروع به اعتراض کرد و با فریاد خواهان دادن اخطارش بود، وکیلی عضو هیأت‌رئیسه مجلس او را به آرامش دعوت و به پایین هدایت کرد. در این هنگام اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس نام ادیانی را به‌عنوان موافق پیشنهاد محجوب قرائت کرد که ادیانی گفت: جناب پزشکیان شما نخواستید خدا خواست اسم ادیانی به‌عنوان موافق آمد تا در تریبونی که در اختیار مجلس است سخن بگویم، به احترام مجلس و احترام حق شهروندی ملت و احترام به حق نمایندگی خود در اعتراض به رفتار خلاف آیین‌نامه‌ای جنابعالی سخن نمی‌گویم.
پزشکیان گفت: چرا سخن نمی‌گویید آقای ادیانی عزیز؟ من چه کار کردم؟ در این هنگام رحیمی خواستار روشن شدن میکروفون ادیانی شد و وی گفت: اشکال کار این است که همان موقع که باید میکروفون روشن باشد قطع می‌کنید، من باز هم عرض می‌کنم به‌عنوان اعتراض به رفتار رئیس جلسه که خلاف آیین‌نامه حق نماینده را تضییع کرد، حرف نمی‌زنم.
در ادامه ادیانی به نشانه اعتراض جلسه مجلس را ترک کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید