• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84164
+
-

10کتاب مهم پاییز2019 به انتخاب گاردین

دریچه
10کتاب مهم پاییز2019 به انتخاب گاردین


فصل پاییز از راه رسیده است و بازار آثار جدید و جوایز معتبر داغ است. مجله «گاردین» 10کتاب مهم پاییز سال2019 را معرفی کرده که در ادامه‌ اشاره‌ای کوتاه به آنها شده ‌است.

«بخشنده ستارگان» نوشته جوجو مویز
داستان 5زن در «بخشنده ستارگان» روایت می‌شود که به اندازه لو کلارک، شخصیت معروف «من پیش از تو» دوست‌داشتنی هستند. ناشر نویسنده انگلیسی هم پیش از این گفته بود: «مویز برای نوشتن داستان «بخشنده ستارگان» به دنیا آمده است. داستانی که به ما الهام می‌بخشد، متحدمان می‌کند و قدرت ادبیات را به رخمان می‌کشد.»

«اتحادیه بزرگ» نوشته زادی اسمیت
نخستین مجموعه داستان کوتاه نویسنده «دندان‌های سفید» از مهاجران سال1959 در شمال غرب لندن شروع می‌شود و به ثروتمندان بالای شهر نیویورک می‌رسد که نگرانی مهم درباره موضوعات اخلاقی دارند.

«مشترک‌المنافع مخفی» نوشته فیلیپ پولمن
داستان کتاب دوم مجموعه «غبار» نوشته فیلیپ پولمن 20سال پس از کتاب اول رخ می‌دهد. لیرا، دیگر کودک نیست و بزرگ شده است. لیرا و مالکوم با هم از آکسفورد به آسیا سفر می‌کنند و به‌دنبال شهری هستند که توسط شیاطین تسخیر شده‌ است و تلاش می‌کنند راز غبار را حل کنند.

«دوباره بگو من چه‌کسی هستم؟» نوشته لِنی هنری
کتاب خاطرات کمدین معروف از کودکی به‌عنوان فرزند خانواده‌ای 9نفره و با والدین جامائیکایی شروع می‌شود و به حضورش روی صحنه و دعوتش به تلویزیون اشاره می‌کند.

«حقیقت قدرت» نوشته جس فیلیپز
نماینده مجلس و عضو حزب کارگر از تجربیات خود در بیان حرف‌های شجاعانه در مجلس و تلاش برای ایجاد تغییر می‌نویسد و درنهایت با قهرمان‌هایی که برای جنگیدن زیاد خطر کرده‌اند، مصاحبه می‌کند.

 «پشت لنز» نوشته دیوید سوشت
بازیگر شناخته‌شده نقش هرکول پوآرو، درباره 50سال زندگی حرفه‌ای خود در این کتاب توضیح می‌دهد و معتقد است با داشتن چهره‌ای ساده و قدی کوتاه، خیلی خوش‌شانس بوده است که نقشی روی صحنه و تلویزیون بریتانیا ایفا کرده است.

«جورج و من» نوشته آندرو ریجلی
ریجلی در این کتاب درباره چگونگی آشنایی‌اش با جورج مایکلِ خواننده در نوجوانی- در سال1975 - و چگونگی تشکیل گروه موسیقی‌شان که موزیک‌های معروفی در دهه1980 میلادی تولید کردند، می‌نویسد.

«بدن» نوشته بیل برایسون
در این کتاب نویسنده توضیح می‌دهد که بدن انسان چگونه کار و چگونه خود را ترمیم می‌کند.

«کریسمس و ساحره زمستان» نوشته تام فلچر
ویلیام تراندل، شخصیت داستانی آثار فلچر بازگشته است و این‌بار سراغ ساحره زمستان می‌رود تا به بابانوئل اجازه دهد در روز اول کریسمس به دور دنیا سفر کند.

«بعدازظهرها با صبح نابینایان» نوشته بِرِت آندرسون
داستان زندگی بِرِت آندرسون، مدیر گروه موسیقی «سوئید» و چگونگی معتاد‌ شدنش در «بعدازظهرها با صبح نابینایان» به خواننده ارائه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید