• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84054
+
-

کشتارگاه‌های فارس در شرایط نامناسب بهداشتی

نظارت
کشتارگاه‌های فارس در شرایط نامناسب بهداشتی

مدیر کل دام‌پزشکی استان فارس مدعی است که از 33 کشتارگاه موجود در این استان تنها 4 کشتارگاه صنعتی دارای شرایط بهداشتی لازم است.

 به گزارش ایسنا، «یعقوب مهندس» با اشاره به وجود 33 کشتارگاه در استان فارس گفت: جز 4 کشتارگاه بقیه کشتارگاه‌ها شرایط بهداشتی لازم را ندارد و به همین دلیل، برای ورود بخش خصوصی تلاش کرده‌ایم، زیرا کشتارگاه‌ها وضعیت خوبی ندارند.

وی با اشاره به این‌که فارس در صنعت کشتارگاه طیور پیشتاز است گفت: اولین کشتارگاه صنعتی فارس سال 70 ایجاد شد و طی 2 سال گذشته، کشتارگاه سطح A پلاس طیور شروع به فعالیت کرد. 
در آینده نه چندان دور، سایر کشتارگاه‌های صنعت طیور به سطح A پلاس مجهز می‌شوند و تعداد این کشتارگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور در فارس گفت: از این تعداد ۷ کشتارگاه در شهرستان شیراز، ۲ کشتارگاه در مرودشت و شهرستان‌های اوز، کازرون، ممسنی، جهرم و لامرد هم هر کدام یک کشتارگاه صنعتی طیور 
دارند. 

مدیر کل دام‌پزشکی فارس اظهار کرد: چه در کشتارگاه‌های بهداشتی و چه غیربهداشتی، کارشناسان بهداشت حضور دارند و فرایند قبل و بعد از کشتار دام را بررسی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید